Dla gości przygotowano także degustacje produktów i win portugalskich, a Cláudia Duarte z zespołem gitarzystów Sandro Costa i José Elmiro Nunes przeniesie ich do magicznego świata fado. Koncerty tradycyjnej muzyki portugalskiej organizowane będą co wieczór podczas kolacji.
Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” jest nie tylko wydarzeniem kulturalnym, ale także biznesowym. W jego ramach, odbywać się będą także branżowe targi B2B portugalskich produktów spożywczych i win dla polskich importerów, dystrybutorów i profesjonalistów, połączone z degustacjami.
Wymiana handlowa między Polską a Portugalią od kilku lat dynamicznie rośnie. W 2016 roku wartość polskiego eksportu do Portugalii wyniosła 737,8 milionów euro, co oznacza wzrost o 9,1 proc. w porównaniu do 2015 roku. W okresie tym wzrosła również wartość portugalskiego importu do Polski – o 3,8 proc. i wyniosła 576,7 mln euro.
Najważniejszymi produktami spożywczymi eksportowanymi przez Polskę do Portugalii są: świeże mięso wołowe (wartość eksportu w 2016 r. to 16,8 mln euro) i świeże mięso drobiowe (15 mln euro).
Produkty spożywcze są również grupą towarów najczęściej i najchętniej importowaną przez Polskę z Portugalii. W ostatnim czasie nasz kraj najbardziej znacząco zwiększył import oliwy z oliwek (w 2016 r. wzrost aż o 280 proc. w porównaniu z 2015 r.). Wzrósł również import portugalskiego wina (o 21,9 proc.).
Szczegółowy program Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” dostępny jest na stronie: www.flavoursofportugal.pl