Digitalowa transformacja, a wraz z nią nowe struktury, narzędzia, wielokanałowość kontaktów z klientami i pozostałymi interesariuszami powodują, że nowego znaczenia nabiera zintegrowana komunikacja. Nadaje wizerunkową spójność i „na radarze” ma dbałość o reputację. Silne osadzenie w strategii marki, jej idei, wartościach, pozostające w ścisłym związku z kulturą organizacji, autentycznością relacji i integralnością są ważnym elementem w cyfrowym ekosystemie. Szczególną pozycję zajmują w nim pracownicy. W erze cyfrowej ich rola niepomiernie rośnie, zarówno jako ambasadorów marki, jak i krytyków, których głos odbija się szerokim echem w społecznościowych mediach.
Wykorzystanie więc pełnego potencjału, jakie niosą nowe technologie wymaga zmian w całych organizacjach nie wyłączając ich kultury i modelu przywództwa.
CMO w roli głównej
Rozwój nowych technologii rozepchnął już ramy marketingowego mixu. CMO ma szansę stać się inicjatorem cyfrowej transformacji w firmach. Jego sojusznikiem i wsparciem w tym niełatwym procesie może być zewnętrzny doradca, doświadczony w zarządzaniu zmianą w różnych branżach, zorientowany w najnowszych trendach technologicznych, modelach zarządzania, łączący to ze strategicznym myśleniem o biznesie i jego perspektywach. Powodzenie misji CMO zależy jednak od autentycznego wsparcia i pełnego zrozumienia ze strony zespołu zarządczego organizacji, by digitalowa transformacja nie ograniczyła się do jednego obszaru marketingu. Musi objąć całe organizacje. Taka holistyczna zmiana otworzy przed nimi w czasach zawirowań nowe szanse dla rozwoju biznesu.