Jak Internet zmienił reklamę?

2017-05-25 | 09:00

Po latach pogoni za digitalowymi nowinkami w reklamie, wyścigiem do coraz nowszych serwisów społecznościowych, przyszedł czas na Pit-stop. Warto się zatrzymać. Przyjrzeć się rezultatom, może na nowo przemyśleć strategie, strukturę i funkcje w organizacji, by w pełni i z pożytkiem dla biznesu korzystać z dobrodziejstw cyfrowej ery. To wyzwanie dla współczesnych liderów, a zarazem szansa dla biznesu, marketingu i marketingowców.

Nowa era w reklamie czy reklama w nowej erze?

Po latach pogoni za digitalowymi nowinkami w reklamie, wyścigiem do coraz nowszych serwisów społecznościowych, przyszedł czas na Pit-stop. Warto się zatrzymać. Przyjrzeć się rezultatom, może na nowo przemyśleć strategie, strukturę i funkcje w organizacji, by w pełni i z pożytkiem dla biznesu korzystać z dobrodziejstw cyfrowej ery. To wyzwanie dla współczesnych liderów, a zarazem szansa dla biznesu, marketingu i marketingowców.

Digitalowy zawrót głowy

Przejście ze świata analogowego do cyfrowego przyniosło marketingowi wiele nowych narzędzi. Atrakcyjne formy reklamy i promocji, Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter, Instagram, Snapchat i kolejne serwisy społecznościowe tworzyły presję, by nie przeoczyć nadarzających się szans zaistnienia w nowym kanale komunikacji. Powstała swoista moda, by być pierwszym, zyskać opinię firmy na czasie i innowacyjnej, choć mogło się okazać, że efektywność takich projektów stała pod znakiem zapytania. Mimo to tempo wprowadzania na rynek kolejnych nowości nie słabnie. I dobrze! Przychodzi jednak czas bardziej krytycznego podejścia do spektakularnych nowinek w reklamie, nowych kanałów komunikacji, platform i narzędzi, coraz bardziej zaskakujących form i konceptów. Jednym z powodów są ograniczenia budżetowe i wymóg efektywności. Można więc mówić o przewartościowaniu dotychczasowego stosunku do nowych technologii w marketingu, które nazbyt często utożsamiano z reklamą czy nowymi serwisami społecznościowymi.

W zawrotnym tempie rośnie grupa użytkowników nowych mediów a społeczeństwa coraz bardziej zanurzają się w różnorodnym cyfrowym świecie. Wbrew przewidywaniom nowinki nie eliminują tradycyjnych mediów. Te znajdują swoje nisze, wzbogacając mapę komunikacji, która z powodu fragmentacji mediów staje się coraz bardziej skomplikowania. Narasta więc rywalizacja o uwagę i czas wolny coraz bardziej rozproszonych odbiorców.

W masie nowości łatwo ulec pokusie skupienia się na narzędziach oraz taktyce, i stracić z pola widzenia cele strategiczne. Skrzynka z narzędziami jest już tak bogata, a technologia na tyle zaawansowana, że przychodzi czas, by ilość przeszła w jakość. Tym bardziej, że technologia cyfrowa oferuje bogaty arsenał możliwości analitycznych.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Deloitte

Jak Internet zmienił reklamę?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.