Jak Internet zmienił reklamę?

2017-05-25 | 09:00

Dużo nie znaczy dobrze

Prowadzenie kampanii digitalowych oznacza możliwość gromadzenia danych w czasie rzeczywistym, szybkość analizy i oceny oraz modyfikacji kampanii na podstawie badań prowadzonych samodzielnie przez firmy. To także swoboda korygowania działań marketingowych w odpowiedzi na akcje nie tylko konkurentów, ale firm z innych rynków zabiegających o uwagę tych samych odbiorców. To również nieograniczone pole dla kreatywności, która dzięki natychmiastowej reakcji na bieżące wydarzenia czerpie inspirację dla konceptu reklamowego i jako real time marketing daje doskonałe efekty biznesowe przy relatywnie niskich nakładach, nagradzając błyskawiczną reakcję i oryginalność pomysłu.

Obok precyzji dotarcia i coraz bardziej nowatorskich form przekazu cyfryzacja daje też możliwość badania konwersji czy dokonywania szybkich zmian w kampanii - od przesunięć między kanałami dotarcia, po kreację. Na celowniku jest maksymalizacja efektywności, możliwość prognozowania, pogłębiona analiza rynku i trendów oraz jak najpełniejsza wiedza o klientach. Do tego dochodzi marketing automation, analizy behawioralne, zaawansowana segmentacja, wgląd w potrzeby, oczekiwania i opinie klientów. Wszystko to razem tworzy prawdziwe zaplecze badawczo-analityczne marketerów.

W tym kontekście traci na aktualności znane powiedzenie o 50. procentach zmarnowanych wydatków na marketing. Mierzalność internetu pozwala zidentyfikować nietrafione nakłady i je minimalizować. Wprowadzanie rozwiązań pilotażowych, testów, rozbudowane relacje z klientami i zachęcanie ich do współpracy z firmami w roli prosumentów pomaga precyzyjnie konstruować zróżnicowaną ofertę i szybko ją modyfikować w zależności od zmiany preferencji. To w połączeniu z big data daje marketerom dostęp do potencjału nowych technologii daleko wykraczający poza możliwości nawet najbardziej spektakularnej nowoczesnej reklamy.

Policzalna efektywność może zdecydować o utrzymaniu bogactwa form reklamy i promocji, nawet tradycyjnej. Opisywane dotychczas kryteriami demograficznymi rynki docelowe mogą się poszerzyć dzięki spojrzeniu przez pryzmat zachowań nabywców. Nowe możliwości stwarza content marketing, zarządzanie relacjami z klientem, czyli Customer Relationship Management, Enterprise Resource Planning, pozwalający na planowanie zasobów przedsiębiorstwa czy zarządzanie doświadczeniami klienta (Customer Experience Management), a także pogłębione analizy konwersji połączone z SEO i SEM. Ta różnorodność narzędzi i powiązań między nimi może tworzyć nową jakość. Jest nim spójny system pozwalający na precyzyjne dotarcie z trafną ofertą, która odpowiada cyklowi życia klienta, wiąże lojalnością, gotowością do poleceń czy współuczestniczenia w tworzeniu produktów.

Wzbogacające tę paletę możliwości online-PRu, co-marketingu w sieci, a także internetu rzeczy wraz z drobnymi urządzeniami mobilnymi czyli tzw. wearables, sprawiają, że wielokanałowość, wielofunkcyjność, profilowanie tworzą system rozbudowanych relacji, dialogu i rozległej wiedzy o klientach oraz rynku.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay.com Źródło: Deloitte

Jak Internet zmienił reklamę?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.