5 kwietnia, w Aura Centrum Olsztyna odbędzie się wiosenna edycja akcji - „Zdrowie pod kontrolą”. Projekt obejmuje 12 miast w Polsce i daje możliwość bezpłatnego wykonania badań profilaktycznych, uzyskania porady zdrowotnej, poszerzenia swojej wiedzy, o tym jak dbać o siebie i swoich bliskich. Młodzi medycy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland w kwietniowy weekend zostawiają na chwilę książki i odpowiadają na pytania wszystkich zainteresowanych.
Idea i tematyka akcji powiązana jest z obchodami „Światowego Dnia Zdrowia” ogłaszanego rokrocznie przez Światową Organizację Zdrowia od samego początku jej istnienia. Po co? Żeby zwracać uwagę społeczeństwa na najważniejsze, palące kwestie zdrowotne. Z takiej też potrzeby powstało „Zdrowie pod kontrolą” - ogólnopolska cykliczna akcja IFMSA-Poland promująca zdrowie i zachowania prozdrowotne oraz umożliwiająca bezpłatny dostęp do podstawowych badań profilaktycznych. Opiera się na działalności szeregu stoisk - edukacyjnych, szkoleniowych, z badaniami profilaktycznymi, które prowadzone są przez studentów medycyny.
„Zdrowie pod kontrolą” odbędzie się 5 kwietnia obejmując swoim zasięgiem 12 miast w Polsce.
Poniżej harmonogram akcji „Zdrowie pod kontrolą” IFMSA-Poland - 5 kwietnia 2014:
- Białystok, Galeria Alfa - 10:00-18:00
- Bydgoszcz, Dom Mody Drukarnia - 9:00-15:00
- Bydgoszcz, Galeria Fordon - 9:00-15:00
-
Gdańsk, Galeria Przymorze - 10:00-16:00
-
Lublin, Galeria Olimp - 10:30-17:00
-
Łódź, Port Łódź - 10:00-20:00
-
Olsztyn, CH Aura - 9:00-21:00
- Poznań, King Cross Marcelin - 12:00-18:00
- Szczecin, CHR Kupiec - 9:00-15:00
- Gliwice, CH Forum - 10:00-18:00
- Zabrze, CH Platan - 10:00-18:00
-
Warszawa, Blue City - 10:00-18:00 (5 i 6.04.)
- Warszawa, stadion Legii - 16:00-19:30
- Wrocław, GH Borek - 12:00-17:00
„Zdrowie pod kontrolą” to dziś projekt już z 12-letnią tradycją. Podsumowanie „Zdrowia…” z listopada 2013 r. mówi sporo o rzeczywistym zasięgu akcji - 9810 osób wykonało badanie poziomu cukru we krwi, z edukacją i ulotkami udało się dotrzeć do 15 000 osób.
Patronem medialnym wydarzenia jest portal
Galeriehandlowe.pl.
Tagi: