Zakupy ze smartfonem są łatwiejsze. A co jeśli padnie bateria?

2017-07-13 | 13:47

Klienci Galerii Jurajskiej nie muszą się już martwić rozładowanym smartfonem, tabletem czy laptopem. Od niedawna w centrum handlowym działają specjalne stacje ładujące, w których można podpiąć urządzenia i zasilić je. Ma to pomóc w robieniu zakupów… ze smartfonem w ręku. Ten trend jest coraz silniejszy.

Dlaczego kupujemy ze smartfonem?

Aż 83 proc. klientów galerii handlowych korzysta ze smartfonów w czasie zakupów. 42 proc. porównuje w ten sposób ceny np. w sklepach stacjonarnych i on-line, z kolei 31 proc. używa smartfona na zakupach, żeby sprawdzić dostępne w sklepach promocje – podaje Euclid Analytics.

Zmieniają się zwyczaje zakupowe, a smartfon jest w centrum tych zmian. Nie kupujemy już pod wpływem impulsu, ale w przemyślany sposób. Liczą się dla nas recenzje w sieci, liczba like’ów, polecenia i opinie znajomych na Instagramie i Facebooku. Dziś zanim coś kupimy w sklepie stacjonarnym, sprawdzamy to w kilku sklepach internetowych

– mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Ale to nie jedyne aktywności, do jakich podczas zakupów używamy dziś smartfona. Aż 48 proc. SMS-uje do znajomych w trakcie zakupów, często wysyłając przy tym zdjęcia planowanego zakupu. 35 proc. kupując korzysta jednocześnie z Facebooka, udostępniając np. zdjęcia z przymierzalni. 33 proc. sprawdza w Google produkty, które chce kupić. Aż 26 proc. w czasie zakupów korzysta z innych aplikacji m.in. Instagrama, Snapchata.

– Kupując chcemy być dziś w stałym kontakcie. Liczy się dla nas możliwość szybkiej konsultacji ze znajomym, sprawdzenie hashtaga produktu czy szybkie przejrzenie opinii na forum internetowym. Korzystamy także z aplikacji udostępnionych przez galerie np. z mapą sklepów czy programem lojalnościowym – przekonuje Bugajczyk.

Ale dzięki smartfonom zakupy stają się nie tylko bardziej zaangażowane, również bardziej ekonomiczne. Powód? Smartfona używamy dziś w dużej mierze do sprawdzania promocji, porównywania cen i poszukiwania rabatów w specjalnych aplikacjach. – Coraz więcej sklepów ma swoje aplikacje, a w nich m.in. kupony rabatowe. Pojawia się także coraz więcej platform rabatowych i promocyjnych. Rabaty odbieramy także mailowo, poprzez SMS-y i powiadomienia push. Korzystamy także z rabatów udostępnianych np. na Facebooku czy Instagramie – wylicza Bugajczyk.

Podładuj telefon i kupuj dalej

Zakupy ze smartfonem to jednak wyzwanie dla galerii handlowych. Rozładowanie się sprzętu może bowiem skutkować zakończeniem zakupów. Brak dostępu do Google, sklepów internetowych czy SMS-ów zniechęca. Dlatego coraz więcej galerii w Polsce tworzy specjalne strefy z portami do ładowania urządzeń moblilnych.

Jedno z takich miejsc powstało właśnie w Galerii Jurajskiej.

Stworzyliśmy specjalną strefę relaksu, w której umieściliśmy kilkanaście tradycyjnych gniazdek oraz portów USB. Można tutaj swobodnie i nieodpłatnie podładować smartfona, ale także tablet i laptopa. Jeśli ktoś nie ma ze sobą kabla do ładowarki może go wypożyczyć

– mówi dyrektor Galerii Jurajskiej.

Takie podejście jest coraz częściej spotykane w galeriach handlowych. Specjalne punkty do ładowania urządzeń mobilnych tworzy się dziś m.in. w strefach food court, wyposażając stoliki lub ławki w przyłącza lub stawiając specjalne strefy. W centrach handlowych działają także pobierające niewielką opłatę automaty do ładowania baterii z telefonów. Część galerii umożliwia także wypożyczenie power banków. 

– Jeśli smartfon jest dziś integralną częścią robienia zakupów, nie możemy sobie pozwolić na sytuację, w której klient traci to narzędzie. Powstające strefy nie tylko umożliwiają doładowanie baterii, są także miejscami, gdzie można w spokoju sprawdzić oferty, przejrzeć maile, zaktualizować swój profil na Instagramie czy przeglądnąć oferty sklepów internetowych i porównać je np. z cenami w galerii. Taka opcja dla klienta staje się dziś nowym standardem – podkreśla Bugajczyk.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

Zakupy ze smartfonem są łatwiejsze. A co jeśli padnie bateria?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.