Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie - wynika z najnowszego raportu organizacji UNICEF. Okazuje się, że w Polsce liczba dzieci z nadwagą podwoiła się w ciągu dekady. Uprawiamy coraz mniej ruchu, nie dbamy o kondycję fizyczną, w efekcie częściej chorujemy. W rezolucji Parlamentu Europejskiego stwierdzono m.in., że nadwaga, otyłość i choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem stanowią jedną z głównych przyczyn umieralności i chorób w Europie. Konsekwencją nadwagi są nie tylko liczne choroby, ale również poważne problemy psychiczne związane z akceptacją otoczenia i poczuciem własnej wartości. Warto w tym kontekście przypomnieć, że zdecydowana większość otyłych dzieci staje się otyłymi dorosłymi.
-
Pomysł na kampanię powstał w związku z alarmującymi sygnałami świadczącymi o dramatycznym przyroście liczby dzieci i młodzieży cierpiących na otyłość w Polsce. Jako przedstawiciel sektora przedsiębiorczości w dobrze rozumianym poczuciu społecznej odpowiedzialności biznesu staramy się angażować w działania służące rozwiązywaniu istotnych wyzwań społecznych – mówi Monika Magner, dyrektor CH Europa Centralna.
Już niemal co piąte dziecko w Polsce zmaga się z problemem otyłości lub nadwagi. Środki zaradcze podejmowane przez gminy i szkoły okazują się nieskuteczne - alarmuje w swoim najnowszym raporcie NIK. Według sprawozdania Światowej Organizacji Zdrowia, Polska zajęła pierwsze miejsce, jeśli chodzi o odsetek 11-latków z nadwagą. Nic dziwnego, skoro plasujemy się także na pierwszym miejscu pod względem ilości spędzanego czasu przed komputerem i telewizorem, a niechęć do uprawiania sportu wciąż rośnie.
Kampania społeczna TAK dla sportu – twórczo, aktywnie i kolorowo to próba włączenia się w działania na rzecz walki z problemem nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży. Głównym założeniem kampanii jest promocja aktywności sportowej oraz właściwych nawyków żywieniowych wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia. To chyba jedyna skuteczna i sprawdzona recepta na walkę z problemem otyłości. Zaplanowane akcje mają zachęcić dzieci i młodzież do prowadzenia zdrowszego i aktywniejszego trybu życia.
W ramach kampanii, w dniach 29-30 czerwca raz 6-7 lipca br. na terenie centrum handlowego Europa Centralna odbędzie się szereg akcji o charakterze edukacyjnym i sportowym. W czasie dwóch weekendów gwiazdy sportu, m.in. Krystian Herba, Robert Burnejka, Paweł Nastula, Krzysztof Golonka podczas warsztatów edukacyjnych opowiedzą dlaczego sport jest ważny w życiu i jak kształtuje naszą osobowość, psychikę i poczucie wartości. Sportowcy porozmawiają z dziećmi na temat zdrowego żywienia i zdradzą jak wygląda dieta prawdziwego sportowca. W panelach edukacyjnych wezmą udział także eksperci z zakresu dietetyki i rehabilitacji ruchowej.
-
W programie znajdą się także warsztaty sportowe, podczas których dzieci nauczą się nowych trików, gier i zabaw, by uświadomić im jak można twórczo, aktywnie i kolorowo spędzać czas bez komputera czy telewizora – podsumowuje Monika Magner, dyrektor CH Europa Centralna.
W ramach kampanii odbędą się także pokazy różnorodnych dyscyplin sportowych, prezentacje zdrowego gotowania, cykl porad żywieniowych dla dzieci i rodziców, punkty konsultacyjne. Walka z problemem nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży z całą pewnością jest i będzie ważnym wyzwaniem. Dlatego w ramach kampanii powstanie miasteczko dziennikarskie, z którego przekaz kampanii dotrze do możliwie największej grupy odbiorców.
Aby jak najwięcej osób mogło skorzystać z bogatego programu kampanii, administracja centrum podjęła nowe kroki w celu usprawnienia komunikacji i uruchomiła nowe połączenie – bezpłatny minibus kursujący między CH Europa Centralna, a przystankiem „Baza transportowa” przy ul. Pszczyńskiej w Gliwicach. Szczegółowy rozkład i mapka dostępne są na stronie centrum.
Zobacz więcej informacji o Europie Centralnej
Zobacz sklepy w Europie Centralnej
Tagi: