W dniach 26–27 listopada w Ferio Wawer planowane jest szczególne wydarzenie. Z okazji pierwszych urodzin centrum handlowe przeniesie swoich klientów w dawny, magiczny czas. Inspirację do organizacji niezwykłej akcji stanowi historia miejsca, na którego terenie funkcjonuje galeria; zamysłem twórców jest nieszablonowe oddziaływanie na mieszkańców wyjątkowej dzielnicy, jaką jest Wawer.
Myślą przewodnią dwudniowych działań jest przybliżenie współczesnym warszawiakom klimatu dawnych lat. Dzięki przyjętej koncepcji odkrywania świata z najlepszego okresu życia Szpotańskiego klienci centrum handlowego będą mogli dotknąć tego, co wtedy było ważne, i zobaczyć, jak żyli ówcześni mieszkańcy stolicy. To właśnie sylwetka Szpotańskiego – postaci z przełomu wieków, twórcy ówczesnych trendów, pioniera przemysłu elektrycznego, zwolennika jakości i estetyki – natchnęła twórców wydarzenia.
Wyjątkowa, refleksyjna lokalizacja naszego centrum handlowego skłania nas do poszanowania dla jego dziejów. W ramach obchodów pierwszych urodzin obiektu chcemy radośnie wrócić do wyjątkowej historii miejsca i pozwolić uczestniczyć w niej naszym klientom. Najlepszą okazją do tego jest nasza pierwsza rocznica.
– mówi Katarzyna Kucybała, dyrektor Ferio Wawer
Pośród wielu różnorodnych działań, które zaplanowano w ramach obchodów urodzin, odbędą się m.in. pokaz mody dawnych strojów, a także tych bazujących na współczesnej ofercie handlowej odniesionej do stylu retro, koncert szlagierów przedwojennych w wykonaniu artystów z warszawskiego Teatru Kamienica oraz wystawa eksponatów z epoki. Z pewnością atrakcję dla klientów będzie stanowić pokaz iluzji i magii. Klienci centrum będą mogli darmowo skorzystać z usług pucybuta i wybrać się na przejażdżkę samochodem marki Pontiac 6-29 Big Six z 1929 r. Wśród postaci, które odwiedzą w tym dniu centrum handlowe, będzie można spotkać przedstawicieli epoki.
Egurrola Dance Studio przeprowadzi szereg pokazów i animacji tanecznych. Program zostanie urozmaicony poczęstunkiem składającym się z dań z restauracji 7th Street oraz urodzinowym tortem w wykonaniu cukierni Grycan.
Wydarzeniom towarzyszyć będzie wystawa zdjęć z archiwum rodziny Szpotańskiego.
W ramach akcji przygotowano nagrody dla klientów oraz szeroką, promocyjną ofertę zaplanowaną przez sklepy.
Całość utrzymana jest w niestandardowym tonie komunikacji, uwzględniającym styl dawnych lat. Jest on zastosowany do całej oprawy wydarzenia, ale też do elementów towarzyszących. Centrum handlowe pokusiło się o replikę wydawnictwa z dawnych lat.
Zdecydowaliśmy się na wydanie wyjątkowej pozycji – «Kuryjera Ferio Wawer». Dzięki niemu przenieśliśmy współczesne realia do stylistyki lat przedwojennych. Planujemy dystrybucję wydawnictwa w liczbie 20 tys. sztuk do mieszkań naszych klientów
– informuje Katarzyna Kucybała.
W to niezwykłe wydarzenie zaangażowało się także Wawerskie Centrum Kultury, które przygotuje występy wokalne wychowanków lokalnych filii warszawskich oraz animacje dla dzieci i młodzieży.
Za organizację akcji odpowiada warszawska agencja Ansamble. W część koncertową wydarzenia zaangażował się Andrzej Rukowicz, społecznik, pasjonat historii Wawra.