Fashion Industry Days - jak zarabiać na modzie

2017-10-24 | 15:51
  Wydarzenie odbyło się

Już od wieków Łódź nosiła tytuł stolicy mody. W świadomości Polaków jest miastem, które wyrosło na włókiennictwie. Obecnie tradycje odradzają się w nowym wydaniu. Co roku absolwenci Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego zasilają szeregi najzdolniejszych projektantów kraju. Uznane firmy odzieżowe upodobały sobie miasto i okolice jako idealne miejsce do rozwoju. Przed nami Fashion Industry Days w Sukcesji, jedno z największych wydarzeń modowych tej jesieni w Łodzi.

To, co wyróżnia je na tle innych eventów tego typu, to połączenie mody z biznesem i komercjalizacja kolekcji. Podczas trzech dni warsztatów i paneli dyskusyjnych specjaliści podzielą się ze stawiającymi swoje pierwsze kroki w świecie mody uczestnikami wiedzą dotyczącą działania branży tekstylnej oraz odzieżowej. Swoje najnowsze prace zaprezentują m.in.: duet MMC, Patryk Wojciechowski, Michał Starost, Maria Wiatrowska oraz Milita Nikonorov. Wydarzenie odbędzie się od 27 do 29 października w Sukcesji.

Moda na najwyższym poziomie!
To właśnie w Łodzi i okolicy powstawały największe fabryki włókiennicze oraz najbardziej znane marki odzieżowe w historii polskiej mody. Podczas trzech dni Fashion Industry Days uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w aż 19 pokazach najnowszych kolekcji, bogatej strefie atelier oraz w 10 spotkaniach ze specjalistami biznesu odzieżowego. Łodzianie będą mieli okazję przyjrzeć się pracy projektantów, zobaczyć ich kolekcje, inspiracje oraz partnerów biznesowych. Misją eventu jest integracja branży modowej poprzez stworzenie platformy rozwoju, podnoszenia kompetencji oraz wymiany doświadczeń. Wydarzenie będzie miejscem spotkań, transferu wiedzy oraz przedstawienia nowości polskiego rynku. Podczas warsztatów z praktykami, poruszane będą tak ważne tematy jak kontraktacje, aspekty techniczne oraz promocyjne marek odzieżowych. Wydarzenia mają charakter otwarty i może się na nich zjawić każdy, kogo fascynują najnowsze trendy.

27/10 PIĄTEK

Pierwszy dzień Fashion Industry Days będzie obfitował w cztery wartościowe szkolenia. Pierwsze z nich, pod hasłem Fundusze europejskie dla branży odzieżowej, zorganizowane zostanie przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Łodzi. Warsztaty skierowane są do wszystkich, którzy zastanawiają się w jaki sposób finansować swoją działalność w branży modowej.

Następnie wiodąca na rynku tekstylnym marka Linexim przedstawi Trendy w tkaninach. Spotkanie skierowane będzie do ludzi biznesu, jak również początkujących przedsiębiorców. Z kolei chwilę później przedstawiciel uznanej marki, „Ultramaszyna” zaprosi uczestników do świata krawiectwa. Warsztaty Od pomysłu do przymiarki pozwolą uzyskać odpowiedź na podstawowe pytanie: w jaki sposób powstaje ubranie? Poruszony zostanie temat rysunków żurnalowych oraz technicznych, procesu konstruowania pomysłu na podstawie szkicu oraz realizacji pojedynczych projektów w stosunku do produkcji masowej.

Ostatnim szkoleniem w piątek będzie podzielone na dwie części spotkanie pt. Marketing modowy, skierowane do właścicieli biznesów, którzy chcą zaistnieć w mediach społecznościowych. Uczestnicy dowiedzą się m.in. dlaczego biznes już na stałe związał się z Social Media, w jaki sposób prowadzić spójną komunikację, jak ją efektywnie prowadzić oraz czym różni się content sprzedażowy od contentu wizerunkowego.

Pierwszego dnia strefy runway podczas Fashion Industry Days swoje kolekcje zaprezentują: Joanna Andrzejczak, Pudu, Pamela Gebler, a także proponująca minimalistyczne rozwiązania i proste fasony marka Cat Cat Studio oraz Boca. 

Gala Otwarcia odbędzie się o godz. 19:30. Podczas głównego pokazu wieczoru zaprezentowana zostanie najnowsza kolekcja Domu Mody Skórska. Wstęp na tę część eventu będzie możliwy jedynie za okazaniem zaproszeń.

28/10 SOBOTA

Sobota będzie dla gości dniem obfitującym w największe atrakcje. O godzinie 11:00  oraz 15:30  rozpoczną się pierwsze spotkania ze stylistką Małgorzatą Rogowską-Mrozowską. Jako doświadczony praktyk doradzi łodzianom w kwestii odpowiedniego doboru stylizacji do sylwetki. Po spotkaniach uczestnicy szkoleń będą mogli skorzystać z private shopping ze stylistką. Z kolei na godzinę 12:00 zaplanowano specjalne wydarzenie dla biznesu modowego. Podczas szkolenia, które poprowadzi Anna Skórska z Domu Mody Skórska, uczestnicy dowiedzą się jak skutecznie zbudować silną markę odzieżową w Polsce.

Strefa runway rozbłyśnie już o godzinie 14:00. Na wybiegu zaprezentowana zostanie kolekcja VIE VIE Vorotina & Starost. W kreacjach Michała Starosta wystąpili m.in James Brown, Lionel Richie i Ewa Ewart. Jego kolekcje pokazywane były na najważniejszych wybiegach mody na świecie, m.in. w Londynie, Paryżu, Berlinie, Chicago, Mediolanie, Pekinie i Shanghai. Czas na Sukcesję.

W sobotę o godz. 15:00 na wybieg wyjdą modelki w kreacjach od „Reinkreacji” - marki, która odwołuje się do zachwycającej klasyki oraz minimalistycznych form. Godzina 16:00 to czas dla Aleksandry Kmiecik. Jej kolekcję opisać mogą trzy słowa: prostota, geometria i wygoda. W swoich pracach stosuje rozmaite cięcia konstrukcyjne, które nadają jej ubraniom charakterystyczny szlif. Tuż po niej, zaprezentuje się PHI Concept by Patryk Wojciechowski. 25-letni projektant, finalista drugiej edycji Project Runway realizowanej przez stację TVN, przedstawi kolekcję cechującą się różnorodnością i niepowtarzalnością tkanin. Wszystko to w połączeniu z minimalistycznymi formami. W jego pracach główne skrzypce gra łączenie faktur, motywów i kolorów.

Od godziny 18:00 wybieg będzie należał do Mility Nikonorov. Jej kolekcje stale prezentowane są przez polską i zagraniczną prasę modową, m.in. Elle, Glamour, Instyle i Avanti. Była uczestniczką pierwszej edycji Project Runway. O godz. 19:00 na wybieg wróci Michał Starost, tym razem z kolekcją wieczorową. Z kolei przedostatnim pokazem mody w sobotę jest pokaz kolekcji Marii Wiatrowskiej. Najważniejszym punktem wieczoru będzie doceniany przez znawców świata mody duet: Ilona Majer i Rafał Michalak, tworzący pod szyldem MMC. Cechujące się prostotą i puryzmem form prace, znajdują swoich wielbicieli wśród największych gwiazd polskiego showbiznesu.

29/10 NIEDZIELA

Ostatni dzień Fashion Industry Days rozpocznie się jednym z najbardziej prestiżowych castingów dla modelek i modeli na świecie. Organizatorem wydarzenia jest Fresh Faces World. Mężczyźni i kobiety w wieku od 14 do 23 lat powalczą o przepustkę do finału konkursu w Warszawie, w którym nagrodę główną stanowić będzie wyjazd do Nowego Jorku o wartości 50 000 zł, na jeden z największych światowych konkursów modeli IMTA (The International Modeling and Talent Association). Dodatkowo, zwycięzca weźmie udział w sesjach zdjęciowych w prestiżowym magazynie modowym Cosmopolitan oraz słynnym Pier 59 Studios w Nowym Jorku.
Organizatorzy przygotowali również nie lada gratkę dla najmłodszych. O godzinie 14:00 na scenę wkroczą najmłodsi w strojach przygotowanych przez marki 5-10-15 oraz OVS. 

Niedziela będzie kolejnym dniem spotkań ze stylistą. Tym razem Małgorzata Rogowska-Mrozowska zadba o łodzian przedstawiając im zasady kolorystycznego doboru stylizacji do sylwetki i osobowości. Warsztaty rozpoczną  się o godzinach 12:30 oraz 15:30.
Dwa pokazy, które zakończą pierwszą edycję Fashion Industry Days w Sukcesji zaplanowano na godz. 16:00 i 17:00. Zaprezentowane zostaną kolekcje Esotiq Nightwear / homewear oraz oparta na motywach ludowych kolekcja Anety Larysy Knap Folk design.
Fashion Industry Days to wydarzenie wyjątkowe. W jednym miejscu spotkają się najlepsi polscy projektanci, a także ich partnerzy biznesowi. Podczas paneli dyskusyjnych specjaliści podzielą się z uczestnikami tajnikami działalności w branży modowej. Aspirujący twórcy zaprezentują efekty swojej pracy przed łódzką publicznością, z kolei goście obejrzą emocjonujące, pełne dynamizmu pokazy na światowym poziomie.

Organizatorem wydarzenia jest Axis Consulting Sp. z o.o. Patronat honorowy nad Fashion Industry Days objęła Prezydent Łodzi Pani Hanna Zdanowska oraz Marszałek Województwa Łódzkiego, Pan Witold Stępień.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2017-10-27 do 2017-10-29

Źródło: Sukcesja

Fashion Industry Days - jak zarabiać na modzie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.