Już w najbliższą niedzielę w katowickiej galerii handlowej Auchan odbędzie się spotkanie w ramach kampanii edukacyjnej „Odblaskowi.pl – Widoczni na drodze”. Podczas gier, zabaw i quizów najmłodsi dowiedzą się m.in. jak bezpiecznie korzystać z przejścia dla pieszych i dlaczego warto nosić elementy odblaskowe? Dla uczestników przygotowano bezpłatne opaski odblaskowe i materiały informacyjne.
Kampania edukacyjna Odblaskowi.pl ma na celu promowanie zasad bezpiecznego poruszania się pieszych i rowerzystów po drogach, zwłaszcza po zmroku. Skierowana jest zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Podczas spotkania, które odbędzie się w Centrum Handlowym Auchan Katowice organizatorzy będą przekonywali, że wystarczy niewielka zmiana zachowań na drodze, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo.
Warto zacząć od poprawy widoczności na drodze oraz przejściu dla pieszych i nosić elementy odblaskowe. Taki dodatek umieszczony na ubraniu sprawia, że w terenie niezabudowanym kierowca widzi pieszego lub rowerzystę już z odległości 150 metrów. Dzięki temu jest w stanie szybciej zareagować i np. rozpocząć hamowanie samochodem.
Wszyscy, którzy w niedzielę, 6 września odwiedzą Centrum Handlowe Auchan Katowice, otrzymają odblaskowe opaski. Najmłodsi będą mogli wziąć udział w grach edukacyjnych, rozwiązać krzyżówki i rebusy, a także wziąć udział w zajęciach plastycznych, których tematem będzie bezpieczne poruszanie się po drodze i zachowanie na przejściu dla pieszych. Z kolei dla dorosłych przygotowano specjalne edukacyjne broszury. Dodatkowo na stronie internetowej www.akademia.odblaskowi.pl będzie dostępna platforma e-learningowa, dzięki której dzieci wspólnie z rodzicami będą mogły wzbogacić swoją wiedzę na temat zasad bezpiecznego zachowania się na drodze.
Spotkanie w ramach akcji Odblaskowi.pl odbędzie się w niedzielę, 6 września w Centrum Handlowym Auchan Katowice, przy Trasie Nikodema i Józefa Renców 30, w godzinach 11.00-17.00.
W tym roku odbędzie się już szósta edycja kampanii. Specjalny patrol Odblaskowi.pl przemierzy ponad 12 tys. kilometrów na terenie Polski i odwiedzi 22 galerie handlowe Auchan. Dla uczestników przygotowano 50 tysięcy opasek odblaskowych i 40 tysięcy materiałów informacyjnych.
Tagi: