Rynek fitness w Polsce jest dopiero w połowie drogi do nasycenia

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-02-25 | 09:00

Jakiego rodzaju kluby fitness Pana zdaniem mają większą szansę powodzenia w Polsce – mniejsze kluby osiedlowe czy może rozbudowane sieci klubów fitness w centrach handlowych?
Polski rynek wchodzi w proces segmentacji. Staje się coraz bardziej oczywiste, że dla segmentu „mid-market”, czyli głównego strumienia klientów ważna jest lokalizacja i powierzchnia klubu. Klienci doceniają parking, przestronność pomieszczeń, dobrą infrastrukturę, a nawet wysokość klubu. Takie warunki spełniają właśnie galerie handlowe. Dla nich z kolei klub fitness jest ciekawym magnesem przyciągającym stałych klientów. Nie bez znaczenia są czynniki behawioralne: klient wychodzący z klubu fitness jest odprężony, zrelaksowany, pozytywnie nastawiony. Czy nie takich właśnie klientów oczekują również właściciele i najemcy w galeriach handlowych?
Ale widzę również szansę dla mniejszych niszowych klubów osiedlowych, które będą oferowały specjalistyczne usługi i bliski rodzaj relacji z klientem. Dobry i kreatywny klub osiedlowy ma więc również szansę rozwoju na rynku.

Jakie sieci klubów fitness w Polsce posiadają aktualnie największe udziały w rynku?
Rynek sieci właśnie w Polsce się tworzy. Do niedawna największym podmiotem była zachodnia sieć Jatomi. Jednak nie sposób nie zauważyć niezwykle dynamicznie rozwijających się polskich sieci jak Calypso, Fabryka Formy, Fitness Academy, Platinium, Zdrofit, S4, czy Energy. To wśród tych marek są przyszli liderzy polskiego rynku, warto na nich zwracać uwagę, gdyż budują one standard usług fitness w Polsce i są niejako punktem odniesienia dla innych graczy.

Czy polskim rynkiem w przyszłości zawładną zagraniczni gracze?
Jesteśmy w połowie nasycenia rynku. Oznacza to że dla wielu podmiotów jest jeszcze na nim miejsce. Jednak kluczem do sukcesu jest rozumienie potrzeb klienta i realizowanie obietnic. Klub fitness to nie tylko sprzedaż dostępu do maszyn czy zajęć. To zarządzanie doświadczeniem klienta, które jest miksem wiedzy o polskim rynku, jego specyfice oraz umiejętnością zmonetaryzowania tego w postaci rentownego biznesu. Niektóre zachodnie sieci dostrzegły już że proste kopiowanie modeli z innych krajów w Polsce się nie sprawdza. To co jest siłą sieci zachodnich to na pewno budowanie standardu i powtarzalnego procesu obsługi klienta. Myślę, że tu zwłaszcza pojedyncze polskie kluby mogą podpatrywać swoich konkurentów. Również w naszej organizacji staramy się wyrównać te szanse poprzez dostarczanie wiedzy i inspiracji.

W Polsce coraz częściej otwierane są kluby fitness działające 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Czy Pana zdaniem mają szansę zdobyć popularność na polskim rynku?
Na pewno taki komunikat brzmi dobrze marketingowo i dziś jest wyróżnikiem na rynku. Z kolei porównując zachowania klientów z USA, gdzie takie kluby są bardzo rozpowszechnione wydaje mi się, że nasze społeczeństwo dziś jeszcze jest bardziej konserwatywne co do stylu życia, a tym samym godzin ćwiczeń. Polski klient zwraca też uwagę na jakość kontaktu z personelem co nie zawsze jest możliwe do zrealizowania w konceptach 24/7. Ale, jak powiedziałem, rynek zmienia się dynamicznie, warto obserwować czy któregoś dnia takie kluby nie będą stanowiły wartości dla np. zapracowanych mam, które dopiero późnym wieczorem mają czas dla siebie.

Jednym z elementów działalności klubów fitness jest dobrze wyszkolony personel. Czy w dobie profesjonalnie wyposażonych klubów, czynnik ludzki nie schodzi na dalszy plan?
Wręcz przeciwnie to często jedna z najważniejszych i najtrudniejszych do wypracowania wartości. Tak jak wspominałem, kompetencje w relacji, trosce i umiejętności zrozumienia potrzeb klienta są kluczowymi dla rentowności biznesu. Dzięki badaniom które udostępniamy naszym członkom widzimy jak skupienie się na zespole ludzkim może mieć kolosalny wpływ na sukces finansowy prowadzonej działalności.

Jakie są prognozy dla rozwoju branży fitness w Polsce?
Fitness to moim zdaniem jedna z najciekawszych obecnie branż rozwijających się w Polsce. Jest to czysta usługa dająca klientom zdrowie i dobrostan. Przewiduję dla niej ogromny sukces, ale wymaga on determinacji, wiedzy, pokory biznesowej i pasji. Pieniądze to nie wszystko.

Tagi:
Oceń artykuł:

Rynek fitness w Polsce jest dopiero w połowie drogi do nasycenia

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.