Outdoor działa

2017-04-18 | 09:00

Mają Państwo w ofercie ponad 400 wielkich formatów. Jak wygląda w praktyce utrzymanie tych powierzchni?

To bardzo ciężka, bieżąca praca, aby utrzymać sieć na jednakowym, dobrym poziomie. Nad kondycją naszych nośników pracuje 36 ekip technicznych oraz koledzy z działu serwisu i realizacji kampanii. Wszystkie nośniki na bieżąco są monitorowane, ekipy mają za zadanie raportować o stanie technicznym powierzchni.

Oprócz przeglądów technicznych bardzo ważną rolę odgrywa również nasz dział inwestycji, który bardzo skrupulatnie nadzoruje kwestie formalne dotyczące utrzymania nośników, takie jak ważność pozwoleń, umów najmu terenu pod konstrukcje czy zapewnienia ciągłości oświetlenia. Dbamy o relacje z właścicielami gruntów, od których wynajmujemy tereny, dlatego źródłem informacji na przykład o awarii oświetlenia są także oni. Wiedzą, że zależy nam na szybkiej informacji i błyskawicznej reakcji. Dzięki profilowi na Facebooku piszą do nas mieszkańcy różnych miejscowości, że coś się dzieje, albo wręcz przeciwnie: że fajnie wyglądają nasze nośniki.

Co stanowi Państwa przewagę konkurencyjną na polskim rynku? Czy można powiedzieć, że zawdzięczacie ją tylko liczbie nośników reklamowych i ich lokalizacji?

Jakość nośników – bezsprzecznie tak. Dodałabym jeszcze poziom obsługi – na to wskazują nasi Klienci – i te aspekty zgadzają się z naszymi intencjami, założeniami i celami biznesowymi. Myślę, że nawet nie ilość, a właśnie jakość i lokalizacje nośników są kluczowe. Nie sztuką jest zwiększyć liczbę nośników. Ogromną rolę odgrywa przede wszystkim ich miejsce, które jest zawsze skrupulatnie dobierane, gdy planujemy nową konstrukcję. Liczą się tylko topowe lokalizacje, spójne z naszą siecią. Stawiamy na jakość, bezpieczeństwo i – jak ostatnio usłyszałam w słuchawce telefonu od potencjalnego Klienta – to, że „widać, że dbamy o przestrzeń”, czyli właśnie dbanie o przestrzeń. Warto wspomnieć o spójności formatu wszystkich naszych powierzchni – cała sieć Motorway składa się wyłącznie z formatu 12 x 4 m. Właśnie ta spójność formatu odgrywa dużą rolę w prezentowaniu marek na naszych powierzchniach i jest doceniana przez widownię.

Czy można zaplanować kampanię outdoorową dostosowując ją do „każdej” wysokości budżetu?

Myślę, że „każdej” to niewłaściwe określenie. Na swojej zawodowej drodze spotkałam wiele deklaracji budżetu, bo oprócz stałych kampanii długoterminowych czy ogólnopolskich, pojawiają się zapytania od Klientów, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z reklamą zewnętrzną. Budżety są naprawdę różne i warto o nich rozmawiać z firmą outdoorową. Daje to gwarancję przygotowania oferty na miarę możliwości reklamodawcy, a z drugiej strony wykorzystanie środków optymalnie, co nie znaczy, że dosłownie do zera. Zdarza się, nawet dość często, że proponujemy kształt kampanii poniżej deklarowanego budżetu, bo na przykład zbyt duża liczba nośników czy zbyt duża liczba dni kampanii przywykorzystaniu MobiJeta czy JetBike’a nie wpłynie na efektywność kampanii.

Dużo mówi się o ustawie krajobrazowej w Polsce. Jakie skutki przyniosła ona w Państwa działalności? Co jeszcze może przynieść? Czy jest się czego bać?

Byliśmy przygotowani na wejście ustawy, sami uczestniczyliśmy i nadal uczestniczymy w wielu debatach, spotkaniach, konferencjach odnoszących się do uporządkowania przestrzeni. Zawsze promowaliśmy porządek i nie tylko o tym mówiliśmy, ale przede wszystkim działaliśmy, inwestując w jeden spójny format nośników lokowanych zgodnie z przepisami. Ustawa z pewnością zapewnia nam więcej pracy, na bieżąco śledzimy działania gmin odnośnie uchwał, zamiarów ich wprowadzenia.

Spotykamy się z urzędnikami, przedstawiamy walory nośników systemowych, dbających o otoczenie, zgodnie z naszą misją, której przyświeca hasło „Z pasją tworzymy przestrzeń do komunikacji”. Co jeszcze może przynieść nam ustawa? Chcemy wierzyć, że deklarowany porządek, choć szczerze mówiąc: ustawa nie jest potrzebna, aby skutecznie usunąć nielegalne nośniki i reklamy, a to one zaśmiecają przestrzeń i niestety, negatywnie wpływają na całą branżę. Mam też nadzieję, że dzięki ustawie urośnie świadomość przestrzeni i jej roli w komunikacji i że bardziej świadomie wszyscy będziemy potrafili z niej korzystać, także jako miejsca do wymiany myśli, poglądów i komunikatów.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: JET LINE Źródło: SMM

Outdoor działa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.