Marketing Centrów i Sieci Handlowych w Praktyce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-04-18 | 08:00

Jak branża eventowa rozwijała się na przełomie ostatnich lat? Jakie można wskazać newralgiczne punkty? Jakie czynniki miały wpływ na trendy panujące w tym sektorze?
Na przełomie ostatnich lat rozwój nowych technologii spowodował wiele zmian w formach komunikacji z klientem oraz organizacji eventów. Dzisiaj odbiorca chce być nie tyle osaczany informacjami, co chce uczestniczyć w procesie komunikacji. Jest bardziej świadomy i wymagający. Oczekuje bardzo spersonalizowanych przekazów oraz niebanalnych propozycji wydarzeń. Trudniej jednak dotrzeć do niego w szumie informacyjnym. Odpowiedzią na te potrzeby są narzędzia public relations, poszerzone o social media, marketing interaktywny, angażujący, inspirujący, społecznie odpowiedzialny i terytorialny. Umiejętne ich używanie to podstawa w budowaniu dobrych relacji z klientem zarówno na poziomie dużego centrum handlowego jak i małej sieci.

Wzrost świadomości konsumenckiej, ewolucja przyzwyczajeń oraz zmiana trendów wpływają na obecny charakter eventów. Marketing stał się mobilny, bardziej angażujący. Postawy konsumentów są na etapie ciągłej transformacji. Oczekiwania stałe się zmieniają. Dlatego ważne jest aby wciąż podążać za trendami. My wychodzimy o krok do przodu. Obserwujemy rynek, aby przewidywać kierunki rozwoju poszczególnych sektorów, tworzyć i używać narzędzi, które staną się pożądane w przyszłości.
Jak baczni obserwatorzy rynku przewidujemy kierunki w jakich będzie zmierzała branża. Do tego potrzebna jest wiedza, doświadczenie i świadomość procesów rynkowych, którą możemy się pochwalić jako fachowcy z blisko 20-letnim doświadczeniem. Wiele lat temu przy organizacji wydarzeń zaczęliśmy budować współpracę międzysektorową. Kreować inicjatywy społeczne, pro-rodzinne, pro-edukacyjne. Dbając o niebanalną kreację, najwyższą jakość poziomu obsługi wydarzeń i jak najlepszą jego promocję w mediach. Używaliśmy i nadal używamy szeroko zakrojonych działań z zakresu public relations łączonych z działaniami słusznymi społecznie, nie zapominając o podkreślaniu kolorytu lokalnego w programie wydarzeń. Po blisko 10-latach mówimy o społecznej odpowiedzialności biznesu. Kiedy zaczęliśmy realizować tego typu działania jeszcze nie było definicji, która by je mogła scharakteryzować. Dzisiaj w każdym markecie , każdej sieci prowadzi się działania z zakresu CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu.

Nasze podejście do tworzenia programu szeroko pojętych działań lokalnych przynosiło i nadal przynosi pożądane efekty wizerunkowe i buduje zaufanie do nowo powstających obiektów handlowych. Sztuką jest stworzenie takiego konceptu otwarcia hipermarketu, który wywołuje nie tylko sympatię lokalnej społeczności, ale także masowe zainteresowanie mediów. Tak jak miałom to miejsce w historii naszych działań, na tyle spektakularne, aby dziennikarze średniej wielkości miasta, bez statusu województwa wybrali udział w konferencji prasowej komercyjnego obiektu handlowego, zamiast konferencji zwołanej przy okazji strajku w największym w regionie szpitalu wojewódzkim. Dzisiaj obserwujemy na rynku popyt na wydarzenia o różnorodnym charakterze. Coraz częściej eventy w centrach handlowych pełnią dzisiaj rolę wizerunkową, społeczną, pro-sprzedażową.

Jak Pani zdaniem można w najprostszy sposób określić charakter eventów odbywających się w Polsce?
Charakter wydarzeń organizowanych w polskich sieciach handlowych jest mocno terytorialny, związany ze środowiskiem lokalnym. To tendencja, która wskazuje na mocny związek z korzeniami, tradycjami oraz rozwój działań z obszaru CSR. Eventy promocyjne, eventy otwarciowe organizowane z udziałem lokalnych partnerów, klubów, organizacji wzbudzają większą sympatię klientów. Czy sieć jest polskim czy międzynarodowym brandem to kupujący cenią te, które oferują produkty od lokalnych dostawców: wędlin, mięsa, warzyw, owoców czy pieczywa. Klienci bardzo pozytywnie odbierają degustacje lokalnych produktów. Urozmaiceniem programu wydarzeń w centrach handlowych są jarmarki produktów regionalnych. Klienci szukają dostawców zdrowej, ekologicznej żywności. To potwierdzenie kierunku w jakim zmierza rynek. Jego uczestnicy chcą zwolnić tempo, jeść zdrowo, spędzać czas z najbliższymi. Polską przestrzeń handlową można określić w chwili obecnej rynkiem dojrzałym. Kierunek zmian przekłada się na rozszerzenie form inwestycji, oraz zmianę formatów obiektów handlowych i konceptu sklepów w kierunku multi i miniformat. Jako jedna z nielicznych na rynku agencja eventową Strategia FM oferuje rozwiązania, które są niezbędne dla organizacji imprez i akcji promocyjnych nowego formatu sieci handlowych, zlokalizowanych w wielu małych miejscowościach. Na potrzeby organizacji rozproszonych, ale zsynchronizowanych w czasie wydarzeń stworzyła system zarządzania ludźmi i logistyką, który pozwała na realizację kilkudziesięciu, a nawet kilkuset eventów jednocześnie w całej Polsce. 

Z sieciami i centrami handlowymi Strategia FM współpracuje od początku swojej działalności. Pierwsze eventy świąteczno-mikołajkowe zrealizowaliśmy w Pasażu Tesco w grudniu 2005 roku. Zaowocowały one w kolejnych latach realizacją cyklicznych wydarzeń z okazji Świąt Wielkanocnych, Bożego Narodzenia, urodzin Tesco, dnia dziecka w kilku, a później kilkudziesięciu Pasażach w Polsce. To właśnie eventy okolicznościowe są najczęściej organizowane w centrach handlowych. Preferowaną formą komunikacji z klientami w Polsce są też animacje dla dzieci, akcje prosprzedażowe i SCR-owe, pro-społeczne i charytatywne. Polscy nabywcy lubią wszelkiego rodzaju konkursy z nagrodami, świętowanie urodzin z tortami oraz degustacje produktów. Cenią miejsca, gdzie mogą zrobić spokojnie zakupy blisko domu, w sklepach takich jak Mila, Żabka czy FreshMarket, ale także korzystają z bogatej oferty programowej wydarzeń organizowanych w dużych centrach handlowych.

Tagi:
Oceń artykuł:

Marketing Centrów i Sieci Handlowych w Praktyce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.