Otwarcia sklepów KiK cieszą się zawsze dużym zainteresowaniem ze strony lokalnych społeczności. Niemały w tym udział mają liczne atrakcje przygotowywane przez markę. Na jakie niespodzianki mogą liczyć Państwa Klienci?
Mimo że tylko w Polsce mamy już ponad 220 sklepów, otwarcie każdego kolejnego jest dla nas sukcesem i celebrujemy go z odpowiednią oprawą. Przede wszystkim za każdym razem staramy się maksymalnie zaangażować lokalną społeczność oraz Klientów. Niezmiennie największym zainteresowaniem cieszą się konkursy z gwarantowanymi nagrodami, specjalny „otwarciowy” rabat i dodatkowe oferty promocyjne.
Ukłonem w kierunku Klientów jest także Państwa nowy projekt - KiK Fashion Truck. Na czym on polega?
KiK Fashion Truck to rodzaj mobilnego showroomu. Prezentujemy w nim fragment naszych najnowszych kolekcji, dzięki czemu KiK jest blisko Klientów także poza samą przestrzenią sklepu. Rolą KiK Fashion Truck jest zaciekawienie, a niekiedy zapoznanie Klientów z ofertą KiK. Dajemy możliwość nowego doświadczenia – innego niż podczas przeglądania oferty w kanałach SM lub na stronie internetowej KiK, a nawet samych zakupów w sklepie stacjonarnym. Pojawiamy się w miastach, w których w danym momencie otwierane są sklepy KiK, ale także podczas popularnych wydarzeń, jak chociażby Festiwal Kolorów. Ten projekt umacnia świadomość naszego brandu, a także pozwala nam zacieśnić relacje obecnymi i potencjalnymi Klientami.
KiK niezmiennie stara się sprostać oczekiwaniom dynamicznie zwiększającej się liczby Klientów, dlatego stawia nie tylko na rozwój mierzony kolejnymi otwarciami nowych sklepów, ale także na reopeningi tych już funkcjonujących. Które ze sklepów są poddawane modernizacjom i w jakim zakresie?
Z miesiąca na miesiąc pojawiają się kolejne sklepy KiK. Jesteśmy już od 6 lat na rynku polskim i blisko 25 na rynku światowym. Oczekiwania Klientów nie tylko są zróżnicowane, ale przede wszystkim dynamicznie się modyfikują. Wraz ze zmianą oczekiwań Klientów, zmienia się nasza sieć. W tym kontekście zmiany są dla nas synonimem rozwoju. Dlatego poza otwieraniem nowych punktów sprzedaży inwestujemy w modernizację istniejącej sieci sklepów. Prowadzimy takie działania jak odświeżenie sposobu ekspozycji towaru, zastosowanie lepszego oświetlenia, wdrożenie pewnych udogodnień w sklepie, a nierzadko także – jeśli dana lokalizacja ma duży potencjał – powiększenie jego powierzchni. Wszystko po to, by zakupy w KiK były jeszcze lepsze.
Rozwijają się Państwo na wielu różnych rynkach, a założenia rozwoju do roku 2022 obejmują portfel łącznie 5000 sklepów. To imponująca liczba i ambitny cel. Jakie główne różnice pomiędzy rynkami warto wymienić w kontekście tak szerokiej ekspansji?
KiK to sieć około 4000 sklepów, z czego już 1000 z nich zostało otworzonych w krajach, w których trwa ekspansja. Cieszymy się, że Polska dołożyła swoją „cegiełkę” do tej puli, w postaci ponad 220 sklepów. Naszą działalność – zarówno w Polsce, jak i na świecie – cechuje pewien dualizm. Z jednej strony postępujemy według zunifikowanych zasad, z drugiej zaś w DNA naszej firmy wpisane jest indywidualne podejście do Klienta. Ma to swoje odzwierciedlenie w naszej ofercie produktowej, która generalnie jest zbliżona, choć wykazuje pewne różnice w zależności od danego kraju, stanowiąc odpowiedź na oczekiwania i przyzwyczajenia Klientów. KiK znaczy „Klient jest królem” – staramy się, aby nie był to tylko pusty frazes, ale kwintesencja naszych działań.
Dziś KiK funkcjonuje zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach miast. Które z destynacji zakupowych są dziś dla Państwa najatrakcyjniejsze?
Oprócz wspomnianych miejsc można nas spotkać także w retail parkach lub przy większych osiedlach mieszkaniowych. Każda z tych lokalizacji ma potencjał, ale jego wielkość w danej przestrzeni jest uzależniona od wielu czynników. Trudno tu wartościować. Tak jak wspominałem, najważniejsza jest odpowiedź na oczekiwania naszych Klientów. Należy przy tym pamiętać, że wizyta w sklepie stacjonarnym powinna oferować pewną wartość dodaną. Zakupy nie są przecież nieuniknionym procesem nabywania dóbr, ale raczej dobrowolnym, pełnowartościowym doświadczeniem.
Na przełomie jesieni i zimy pojawi się na rynku nowe wydanie magazynu KiK Style. O czym Państwa Klienci będą mogli w nim przeczytać?
Pierwsze wydanie magazynu „KiK Style” ujrzało już światło dzienne w sezonie wiosenno-letnim. Duże zainteresowanie i ciepłe przyjęcie ze strony Klientów utwierdziło nas w przekonaniu, że warto ten projekt kontynuować. Dlatego podobnie jak w pierwszym numerze, czytelnicy będą mogli się spodziewać przede wszystkim treści o tematyce lifestylowej. Jako brand, którego oferta skupia się przede wszystkim na odzieży i dodatkach oraz artykułach do wyposażenia domu, chcemy im przekazywać wieści o najnowszych trendach, mnóstwo inspiracji i porad, a przy tym pokazywać naszą ofertę w jeszcze bardziej przystępny i atrakcyjny sposób. Oprócz tego w jesienno-zimowej edycji magazynu KiK nie zabraknie informacji o naszych działaniach – także tych CSR-owych i charytatywnych, w które nasi Klienci aktywnie się angażują. Na czytelników znów będą czekać miłe niespodzianki.
Jak Pan obecnie postrzega rozwój rynku centrów handlowych w Polsce?
Branża retail jest bardzo dynamiczna, a centra handlowe stanowią jej integralną część, która ulega stałym przeobrażeniom. Z pewnością w nadchodzących latach trend postrzegania galerii przez Klientów jako miejsca, w którym zakupy stanowią istotny, ale nie jedyny cel, będzie przybierał na sile. Równocześnie nie można ignorować intensywnie rosnącego znaczenia Internetu i tego, że Polacy chętnie dokonują zakupów za jego pośrednictwem. Jako KiK oczywiście spoglądamy w przyszłość i mamy wyraźnie określony cel oraz perspektywy i ramy rozwoju. Obserwujemy rynek, bierzemy udział w eventach branżowych, słuchamy głosu Klientów i ekspertów – jesteśmy gotowi, by reagować na wszelkie zachowania czy zmiany, ale jednocześnie skupiamy się na swoich założeniach. A te są ambitne i wymagają precyzji.