Mamy ambitne plany

2018-09-27 | 09:00

Intensywna ekspansja na polskim rynku jest jednym z filarów działalności sieci KiK. Realne założenia na najbliższy czas to zamknięcie 2018 roku z liczbą około 250 sklepów, a następnie utrzymanie tempa wzrostu na poziomie 50-60 nowych sklepów rocznie. W ciągu 6 lat działalności w Polsce KiK stworzył sieć ponad 220 punktów sprzedażowych, a ich liczba powiększa się w średnim tempie jednego na tydzień. 650 sklepów jest celem, do którego dąży Mariusz Kulik, dyrektor generalny firmy KiK w Polsce.

Państwa strategia w Polsce była jak dotąd silnie ukierunkowana m.in. na budowanie świadomości marki. Jak Pan obecnie postrzega tempo jej wzrostu wśród konsumentów?

Na polskim rynku istniejemy od niemal 6 lat i wciąż znaczna część naszych starań jest ukierunkowana na budowanie brand awerness. Przez ten czas staliśmy się rozpoznawalną marką, co nie zmienia faktu, że tempo wzrostu tego wskaźnika sukcesywnie rośnie. Trudno mówić tu o przypadku – raczej jest to efekt wciąż rozwijanej gamy działań promocyjnych, nowych, coraz szerzej zakrojonych projektów CSR-owych czy działalności w social media.

Tempo rozwoju sieci z roku na rok sukcesywnie wzrasta.

To prawda. Intensywna ekspansja na polskim rynku jest jednym z filarów naszej działalności, dlatego planujemy, a następnie realizujemy założenia, które przybliżają nas do wyznaczonych celów w tym zakresie. Nie wyklucza to jednak ich elastyczności i pewnych modyfikacji – dynamicznie reagujemy na sytuację na rynku, trendy w branży i feedback ze strony naszych Klientów, a także pracowników.

Ilu sklepów KiK możemy się spodziewać?

Nasze realne założenia na najbliższy czas to zamknięcie 2018 roku z liczbą około 250 sklepów KiK, a następnie utrzymanie tempa wzrostu na poziomie 50-60 nowych sklepów rocznie. Liczba 650 sklepów jest celem, do którego dążymy, pewnym wyznacznikiem, ale nie ograniczeniem.

Otwarcie nowego lokalu jest determinowane wieloma czynnikami. Na co zwracają Państwo uwagę w doborze odpowiedniej lokalizacji?

W ciągu 6 lat działalności w Polsce stworzyliśmy sieć ponad 220 punktów sprzedażowych, a ich liczba powiększa się w średnim tempie jednego na tydzień. To pozwoliło nam wypracować strategię, w której z jednej strony zawierają się ściśle określone wytyczne, a z drugiej powstaje pewien margines elastyczności. Wiele zależy bowiem od specyfiki danego miejsca, ale pewne kwestie pozostają niezmienne. Tu trzeba wymienić takie elementy, jak określona powierzchnia handlowa – powinno być to 600 m kw. lub więcej i 50 kw. dodatkowej powierzchni, komfortowy dostęp do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo innych punktów sprzedażowych, które są – tak jak KiK – ukierunkowane na różnych Klientów i całe rodziny, a więc hiper- i supermarkety, sieciowe drogerie, operatorzy spożywczy czy popularne sklepy branżowe.

Czy tego typu lokalizacje to odpowiedź na potrzeby Państwa Klientów?

Nasi Klienci to przede wszystkim osoby mające wiele obowiązków, które żyją dynamicznie i są mistrzami w gospodarowaniu czasem. Dlatego chętnie odwiedzają miejsce, w którym mogą nie tylko modnie ubrać siebie i swoją rodzinę, ale także znaleźć funkcjonalne AGD albo efektowne dodatki do aranżacji wnętrz. Wiemy, że nasi Klienci cenią sobie komfort zakupów i staramy się im go zapewnić. Dlatego stawiamy na obecność w galeriach handlowych, retail parkach oraz przy uczęszczanych deptakach. Z przyjemnością towarzyszymy im w codzienności – niekiedy w drodze do pracy, czasami podczas podstawowych zakupów lub jesteśmy po prostu blisko ich miejsca zamieszkania. Poza tym oczywiście korzystamy z doświadczenia naszych pracowników, prognoz trendów w branży, wskaźników footfallu itd. Wszystkie te informacje i sugestie wykorzystujemy zarówno w odniesieniu do wyboru lokalizacji nowych sklepów, jak i relokacji tych już istniejących – bywa, że dokonujemy tego w obrębie tego samego centrum handlowego, czemu towarzyszy często powiększenie powierzchni, odświeżenie formuły albo stworzenie zupełnie nowego formatu, jak miało to miejsce w przypadku pierwszego wielkopowierzchniowego sklepu KiK w Opolu.

Oprócz Opola, w sierpniu pojawił się kolejny duży sklep - w Sosnowcu. Jakie standardy spełnia koncept o większej powierzchni?

Każdy z naszych sklepów stacjonarnych, a już wkrótce także sklep internetowy, oferuje Klientom modne, wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych cenach. Wielkopowierzchniowa odsłona sklepów KiK wzmacnia doświadczenia, których dostarczają zakupy w naszych sklepach. Do dyspozycji Klientów oddajemy przestrzenie, które idą w kierunku coraz większej jakości, nowoczesności i dbałości o detale. Wszystkie sklepy KiK, a w szczególności te powyżej 800 m kw., sprzyjają rodzinnym zakupom – nie tylko dzięki szerokiemu asortymentowi, ale także pewnym standardom dotyczącym powierzchni handlowej – projektujemy ją tak, by po sklepie można było się swobodnie przemieszczać nawet z dziecięcym wózkiem. Ponadto dbamy, by produkty były rozlokowane w odpowiedni sposób – na mobilnych wieszakach i w ułatwiających dostęp, wygodnych koszach. Dążymy do tego, by nasi Klienci poczuli się na zakupach w KiK jak w domu i czerpali z nich przyjemność.

Wspomniał Pan, że wkrótce w Polsce KiK uruchomi sklep online. Do tej pory zakupy internetowe mogli robić jedynie Klienci z Niemiec, pomimo obecności marki w dziewięciu innych krajach. Dlaczego właśnie nasz kraj wybrał KiK w drugiej kolejności?

Dążenie do omnikanałowości sprzedaży to może nie obowiązek, ale na pewno cel wielu światowych marek, zwłaszcza tych, które mają aspiracje na pozycję lidera w branży. Sklep internetowy w Niemczech spotkał się z uznaniem Klientów, więc przyszedł czas na rozwinięcie tego kanału sprzedaży na inne kraje, w tym także na Polskę. Jest to również odpowiedź na panujące trendy – już od kilku lat możemy zaobserwować, że zakupy przenoszą się do Internetu. Potwierdzają to także badania, jak chociażby raport „Future of shopping. Latest trends in retail. Today and 2030”. Jak pokazują jego wyniki, największą popularnością – obok branży AGD – cieszy się odzież, która stanowi podstawę naszej oferty. To tylko utwierdza nas w przekonaniu, że plany uruchomienia sklepu online są słuszne. Strategia naszego rozwoju jest opracowana w taki sposób, by spełnić oczekiwania zarówno zwolenników zakupów online, jak i amatorów ich tradycyjnej formy.

Na jakim etapie realizacji znajduje się obecnie projekt uruchomienia sklepu online w Polsce?

Sklep internetowy KiK ma zostać uruchomiony na przestrzeni najbliższych miesięcy, chociaż nie komunikujemy jeszcze konkretnego terminu. Wdrożenie możliwości zakupów internetowych to przedsięwzięcie o ogromnej skali – zwłaszcza wtedy, gdy sklep oferuje bogaty i różnorodny asortyment, a Klienci z daną marką już identyfikują jakieś cechy lub są przyzwyczajeni na przykład do wygody zakupów czy jakości obsługi. Uruchamiając sklep online musimy być w 100% pewni, że jesteśmy w stanie zagwarantować naszym Klientom to, co najlepsze.

Sklepy KiK to odzież, biżuteria, dodatki dla kobiet, mężczyzn i dzieci, zabawki, artykuły do aranżacji wnętrz czy tekstylia domowe. Czy planowany sklep internetowy będzie również zawierał pełny asortyment, dostępny w sklepach stacjonarnych?

Podstawą naszej oferty – co można zaobserwować w sklepach stacjonarnych – jest odzież. Jednak Klienci doceniają także pozostałe obszary naszego asortymentu i to, że tak wiele różnorodnych elementów mogą znaleźć w jednym miejscu. Chcemy dać im ten komfort także w sieci. W dzisiejszych czasach należy dbać o Klienta i nie zawieść jego zaufania. Pozwala to pozostać punktem docelowym dla stałych Klientów, jak i stać się jeszcze bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych. A w efekcie nie tylko konkurować z innymi markami, ale i zajmować jedną z czołowych pozycji w branży.

KiK hołduje zasadzie oferowania produktów zgodnych z najnowszymi trendami w korzystnych cenach.  W jaki sposób udaje się Państwu realizować to założenie?

Przede wszystkim śledzimy aktualne trendy – robiąc zakupy w KiK można znaleźć to, co w danym momencie jest prawdziwym „must have” w świecie mody czy aranżacji wnętrz. Obserwując duże zainteresowanie naszymi produktami – zarówno w sklepach, jak i w mediach społecznościowych z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, iż ten koncept wpisuje się w oczekiwania Klientów. Wychodzimy z założenia, że moda nie musi być droga. Stawiamy przy tym na dobrą jakość, co spotyka się z uznaniem naszych Klientów, a od jakiegoś czasu także znanych influencerów, którzy coraz bardziej zaprzyjaźniają się naszymi artykułami. Poza tym od początku roku użytkownicy Instagrama mogą brać udział w naszym konkursie, w którym pokazują zdjęcia z wybranym produktem z KiK, używając przy tym odpowiedniego hasztagu: #lovekik. Ta akcja pokazuje, że elementy naszego asortymentu z powodzeniem towarzyszą Klientom KiK w różnych chwilach.

Tagi: KiK Mariusz Kulik
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

Mamy ambitne plany

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.