Kampanie mobilne to duża dynamika, intensywność i elastyczność w realizacji

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-02-18 | 08:00

Dobór środków reklamowych to nie lada wyzwanie. Nawet największy budżet i najciekawsze pomysły nie przyniosą efektów, jeśli reklama nie dotrze do klientów. Złotym środkiem i idealnym rozwiązaniem może być reklama mobilna. Tu role się odwracają - to nie klient musi wypatrywać reklam, tylko nośniki mobilne same docierają do odbiorców z odpowiednim komunikatem. Myli się ten, kto uważa, że jest to rozwiązanie kosztowne - na mobilne kampanie mogą sobie również pozwolić mniejsze centra i sieci handlowe. O zaletach tego typu rozwiązań, współpracy z centrami handlowymi i przyszłości marketingu mobilnego opowiadają eksperci z firmy Jet Line, agencji reklamy wielkoformatowej. Na zdjęciu od lewej: Ania Żegocka, Agnieszka Łupińska, Renata Zapalska, Robert Milewski i Kasia Weremek -  zespół sprzedaży OOH. Na zdjęciu brak Beaty Chojeckiej – Kuczek.

Wraz z pierwszymi, cieplejszymi dniami klienci coraz częściej myślą o zbliżającej się wiośnie, a tym samym o konieczności zmiany garderoby na lżejszą. Z jakiej formy promocji powinny skorzystać w tym okresie centra i galerie handlowe? Jak mogą dotrzeć do klientów z informacją o promocjach, nowych kolekcjach i atrakcyjnych ofertach?  
Ania Żegocka: Mogą do nich dojechać – dosłownie. Klasyczne nośniki outdoorowe, które też przecież mamy w ofercie, mają mnóstwo zalet, które świetnie znamy, niemniej jednak to właśnie MobiJety podążają za adresatami, przemieszczają się razem z nimi. Takie jest zadanie MobiJetów: być tam, gdzie są adresaci reklamy. Zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, w których nie ma nośników outdoorowych. MobiJety szybko i elastycznie reagują na zmiany i warunki choćby pogody: łatwiej jest zrealizować na nich np. wyprzedażową kampanię wiosenną, ponieważ czas potrzebny na zaplanowanie jest krótszy.

Jakie mogą Państwo wskazać zalety mobilnych kampanii promocyjnych w porównaniu do innych nośników reklamowych?
Agnieszka Łupińska: Jeśli mówimy o przewagach nośników mobilnych, to pamiętajmy że nie tylko MobiJety mamy do dyspozycji. Są jeszcze ogromnie lubiane czterokołowe rowery – JetBike’i i CubeBoardy, nowe w naszej ofercie modułowe nośniki OOH. Każdy z nich ma inne zadanie i jest dedykowany do trochę innych akcji ale to, co je łączy, to aktywność. Nośniki mobilne nie są bierne, nie czekają aż Klient znajdzie się w ich okolicy, tylko same do nich wychodzą z komunikatem. Pojawiają się tam, gdzie są adresaci i po zakończeniu zadania przejeżdżają w inne miejsce, do innych osób. Mobile to duża dynamika, intensywność i elastyczność w realizacji, o której wspominała już Ania.

Nośniki mobilne, z informacją skierowaną do lokalnych odbiorców, zdecydowanie pomagają w promocji danego centrum handlowego. Jedne z podstawowych pytań jakie zadają sobie zarządcy obiektów handlowych, to gdzie i kiedy przeprowadzić taką kampanię. Czy mogą Państwo pomóc odpowiedzieć na to pytanie?
Beata Chojecka - Kuczek: Tak, to bardzo ważna cecha nośników mobilnych, umiejętność dotarcia do lokalnych społeczności. Centra handlowe świetnie zdają sobie z tego sprawę, pytając swoich klientów przy kasach o kody pocztowe. Na ich podstawie przygotowują kierunki komunikacji. Jeśli wiem, że wsparcia w budowaniu wizerunku mojego centrum wymagają miejscowości X, Y czy Z - właśnie tam mogę skierować informację. Mobile są właśnie do tego stworzone. 

W jaki sposób przygotowują Państwo koncept kampanii mobilnej? Jakie czynniki są brane pod uwagę w tym zakresie?
Renata Zapalska
: Przede wszystkim staramy się zadać jak najwięcej pytań, a następnie uważnie słuchamy odpowiedzi Klientów. Zawsze zaczynamy od celu – co jest celem kampanii, jaki efekt ma przynieść, do kogo dotrzeć? Rzeczywiście często jesteśmy współtwórcami pomysłu na realizację. Opieramy się o doświadczenia z kilkuset przeprowadzonych na MobiJetach kampanii i często wspólnie z działem marketingu opracowujemy i strategię, i szczegóły akcji. Zależy nam na skuteczności, dlatego czasem też coś odradzamy i szczerze mówimy, że np. więcej samochodów w kampanii nie przełoży się na większą zauważalność i że lepiej jest zrobić przerwę i wrócić do kampanii po tygodniu, być może z nieco zmienionym layoutem.
To, co jest bardzo ważne i dla nas, i dla Klientów to naprawdę spora elastyczność już w trakcie trwania kampanii mobilnej. Monitorujemy przebieg akcji i wiemy, że czasem warto zmienić trasę, miejsce postojów samochodów, czasem godziny trwania kampanii. 

Zdarza się, że kolorystyka bądź ilość informacji zawartych na reklamie graficznej mogą przyprawić o zawrót głowy. Jak zatem powinna być przygotowana taka kreacja?
Robert Milewski
: To temat – rzeka. Wśród różnych tematów, które poruszamy na etapie przygotowań do kampanii jest także projektowanie. W ogóle często o nim mówimy, piszemy artykuły (na przykład na naszym blogu bloohjetline.pl) , ponieważ zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest kreacja na outdoorze, w którym specyfika odbioru reklamy rządzi się własnymi prawami.
Outdoor to nie magazyn, kiedy mamy czas na czytanie dłuższych treści. W outdoorze czas jest cenny, więc musi być prosto, skutecznie i estetycznie. Reklama powinna mieć wyraźnie przedstawiony i określony – jeden! - cel, być przygotowana zgodnie z zasadami kompozycji, operować właściwą kolorystyką i krojem pisma.

Tagi:
Oceń artykuł:

Kampanie mobilne to duża dynamika, intensywność i elastyczność w realizacji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.