Czy coś jeszcze Panią pozytywnie zaskoczyło?
Ogromnie miło wspominam fakt, że przed otwarciem restauracji nikt nie odmówił nam pomocy. Wystarczył dosłownie jeden telefon i mieliśmy wsparcie z innych restauracji Sphinx przez kilka pierwszych dni, kiedy najbardziej tego potrzebowaliśmy.
Sphinx oraz Fabryka Pizzy w Mińsku Mazowieckim zostały otwarte w maju br. Jak po kilku miesiącach ocenia Pani ich funkcjonowanie? Jakim cieszą się zainteresowaniem?
Wprawdzie ciężko jest oceniać po tak krótkim czasie od uruchomienia restauracji, ale na pewno mogę powiedzieć, że pomysł z założeniem restauracji jest trafiony. Bardzo cieszy fakt, że odwiedzający nas goście wracają do nas całymi rodzinami i pocztą pantoflową przekazują innym opinie. To najlepsza rekomendacja. Często słyszę, że niektórzy marzyli o restauracji Sphinx w naszym mieście i nie były to tylko czcze słowa, bo faktycznie niemal codziennie pojawiają się u nas na lunchu czy o innej porze dnia.
A jak ocenia Pani współpracę w ramach franczyzy?
Franczyza nie bez powodu uznawana jest za jedną z bezpieczniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej. Szczególnie, że korzysta się ze sprawdzonych już metod biznesu. W gastronomii trudno jest budować od podstaw znajomość marki i pozyskać zaufanie klientów. Dlatego renomowana marka w dużej mierze ułatwia start w tej branży. Współpraca ze Sfinksem przebiega prawidłowo, zgodnie z tym, co założyliśmy na etapie podpisywania umowy.
Na jakie główne korzyści wynikające z prowadzenia restauracji w ramach sieci Sfinks Polska może Pani wskazać?
Zaletą franczyzy w Sfinks Polska jest to, że franczyzobiorca od samego początku prowadzi lokal pod znaną marką, dzięki czemu ma szansę szybko zdobyć klientów dla swojej restauracji. Prestiż oraz stałe i sprawdzone menu bazowe bardzo ułatwiają też organizację pracy, a na dodatek są dobrze postrzegane przez gości. Marki jak Sphinx czy Fabryka Pizzy to również dobry sposób dla właścicieli galerii, by podnieść atrakcyjność zarządzanego centrum handlowego, szczególnie w mniejszych miastach. Jednocześnie współpracując ze Sfinksem franczyzobiorca może liczyć na profesjonalne wsparcie na każdym etapie działalności, począwszy od przygotowania inwestycji, przez uruchomienie lokalu, po doradztwo już w trakcie prowadzenia restauracji. Ułatwieniem na etapie funkcjonowania restauracji jest też na pewno scentralizowany system dostaw, który zapewnia dostęp do sprawdzonych dostawców i wysokiej jakości produktów. Jednocześnie dzięki zbudowanej skali działania, pozwala korzystać z atrakcyjnych cen, których indywidualnym przedsiębiorcom trudno byłoby wynegocjować.
Co chciałaby Pani powiedzieć innym potencjalnym franczyzobiorcom, którzy rozważają otwarcie restauracji we współpracy ze Sfinks Polska?
Na pewno gastronomia to nie zabawa i trzeba się starać cały czas, być na miejscu, obserwować, słuchać. Należy szanować załogę i gości, bo bez jednych nie ma drugich. Jeśli działamy, bo rzeczywiście chcemy działać, wszystko powinno się udać, czego sobie i wszystkim życzę.