Zysk głównym celem Grupy Redan w 2013 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-11-09 | 19:00
Zarząd grupy odzieżowej Redan koncentruje się na rozwoju rentownych segmentów. Placówki przynoszące straty będą zamykane. Konieczność wprowadzenia głębszych przecen od planowanych wpłynęła na pogorszenie wyników w III kwartale. Działalność grupy w przyszłym roku będzie rentowna.
- Stawiamy na bardzo dynamiczny rozwój sprzedaży e-commerce, która według naszych planów w ciągu trzech lat wzrośnie pięciokrotnie i sięgnie 100 mln zł. Do końca tego roku zostanie uruchomiona nowa międzynarodowa platforma sprzedaży przez Internet – podkreśla Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA, grupy będącej właścicielem marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash, a także dyskontowej sieci odzieżowej TextilMarket.
Jak zapewnia w segmencie fashion rozwijana będzie głównie sieć sklepów franczyzowych, na których grupa zarabia. Zamykane są natomiast nierentowne placówki, które stanowią dziś sklepy własne w Polsce. W 2012 r. zlikwidowanych zostało już 8 sklepów (na koniec października było ich 59), a do końca roku zamkniętych zostanie jeszcze 6. Optymalizacja tej sieci będzie prowadzona także w I kwartale przyszłego roku. Skala redukcji będzie uzależniona m.in. od efektów rozmów z galeriami handlowymi w zakresie renegocjacji wysokości płaconych czynszów. Te działania, zdaniem zarządu Redanu, zapewnią, że w przyszłym roku sieć sklepów własnych w Polsce, a tym samym cały segment modowy będzie rentowny. W segmencie dyskontowym celem będzie powrót do rentowności uzyskiwanej w przeszłości.
- Podstawą będzie poprawa zarządzania zatowarowaniem sklepów. Zmniejszymy także zatrudnienie w placówkach i będziemy negocjować obniżki czynszów – dodaje Kruszyński.
Ze względu na konieczność wyprzedaży stoków w listopadzie i grudniu spodziewany jest jeszcze czasowy spadek uzyskiwanej marży handlowej: - Systematycznie dostosowujemy się do pogarszających się warunków rynkowych, koncentrując się na najbardziej perspektywicznych obszarach naszego biznesu, w tym m.in. na rozwoju e-commerce – podkreśla wiceprezes zarządu.
Pogorszenie sytuacji na rynku wpłynęło jednak na czasowe osłabienie wyników Redanu w III kwartale br. Jak mówi Kruszyński na rynku daje się zauważyć oznaki spowolnienia popytu konsumpcyjnego. W coraz większym stopniu o wyborze klientów decyduje cena, co zmuszało spółkę do wprowadzenia głębszych od zakładanych przecen na oferowane produkty. To w efekcie przełożyło się na wolniejszy od obrotów wzrost osiąganej marży handlowej i pogorszenie wyników.
Narastająco od początku roku Grupa Redan zanotowała 17% wzrost przychodów do 305,2 mln zł. W tym okresie poniosła 14,9 mln zł straty netto, w porównaniu do 2,3 mln zł pod kreską w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r. W samym III kwartale skonsolidowane obroty Grupy Redan w ujęciu rok do roku wzrosły o 20% do 110,3 mln zł. Poprawa, to głównie efekt rozbudowy sieci handlowej. W tym okresie koszty sprzedaży, związane m.in. z otwieraniem nowych placówek, zwiększyły się o 24%.
Od lipca do września Grupa Redan uzyskała 44,9 mln zł marży na sprzedaży, co oznacza poprawę o 15% w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Grupa w minionym kwartale poniosła 5,9 mln zł straty netto, względem 3,8 mln zł na minusie przed rokiem.
Wartość sprzedaży części modowej w III kwartale wyniosła 53 mln zł i w porównaniu do tego samego okresu w 2011 r. wzrosła o 24%. Marża handlowa wypracowana w tym okresie zwiększyła się tylko o 5% i wyniosła 22 mln zł. Po trzech kwartałach br. o 7% spadła także sprzedaż na sklepach porównywalnych. Sieć dyskontów odzieżowych TextilMarket odnotowała w III kwartale 16% wzrost sprzedaży, która wyniosła 56,8 mln zł. Również w segmencie dyskontowym po 9 miesiącach br. spadła sprzedaż na sklepach porównywalnych o 2%. Marża handlowa osiągnęła w III kwartale poziom 22,3 mln zł, czyli o 24% więcej wobec 18 mln zł wypracowanych w III kwartale 2011 r.
W segmencie modowym w ramach sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce i za granicą na koniec października funkcjonowało 221 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,1 tys. mkw.
Sieć sprzedaży sklepów dyskontowych TextilMarket na koniec października składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni przekraczającej 61,4 tys. mkw.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Zobacz kolekcje marki Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-09-01 do 2012-09-02

Zobacz także

Zysk głównym celem Grupy Redan w 2013 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.