Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że firma Leroy Merlin Polska zobowiązała się do zmiany warunków zapisanych w regulaminie sklepu internetowego. Z postanowień w nim zawartych wynikało bowiem, że można zwracać wyłącznie produkty kompletne, nieuszkodzone i nieużywane, a ta wiadomość z pewnością była wprowadzaniem klientów w błąd.
Firma Leroy Merlin Polska zaznaczyła w regulaminie sklepu, że klient traci prawo do zwrotu towaru, jeżeli produkt będzie przez niego używany. Konsument kupujący przez internet nie ma jednak możliwości obejrzenia i wypróbowania produktu stad prawo dające możliwość sprawdzenia towaru po jego odebraniu, korzystając z tzw. zwykłego zarządu. Jak informuje UOKiK zgodnie z ta zasadą klient może otworzyć opakowanie, podłączyć sprzęt do prądu, uruchomić je, zmontować, a nadal nie traci prawa do odstąpienia od umowy. Firma Leroy Merlin takiej gwarancji nie dawała. Zobowiązała się jednak do zmiany postanowień regulaminu, i zgodnie z doniesieniami UOKiK musi to zrobić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji.
Leroy Merlin to marka z długoletnią przeszłością. Rozpoczęła działalność w 1923 roku we Francji, a w Polsce pojawiła się w 1994 roku. Pierwszy market otworzyła w Piasecznie pod Warszawą i od tego czasu stale poszerza liczbę swoich punktów handlowych. Obecnie firma posiada ponad 40 sklepów w dużych i średnich miastach, o powierzchni handlowej od 6 do 18 tysięcy mkw.
Tagi: