Na początku października Zara rozpoczęła sprzedaż online w Indiach. Dzięki temu internetowa oferta marki jest już dostępna w 46 krajach na całym świecie.
Platforma e-commerce umożliwia klientom dokonywanie zakupów online, a także ich odbiór w wybranym sklepie stacjonarnym Zara lub dostarczenia odzieży bezpośrednio pod wskazany adres. Zara wynajęła również magazyn zlokalizowany w pobliżu New Delhi, gdzie będą kompletowane zamówienia, a następnie dostarczane w obrębie całego kraju.
Należący do Inditex Group, będącej jednym z największych na świecie sprzedawców modowych, zintegrowany model sklepu internetowego online Zara oferuje pełną gamę artykułów dostępnych obecnie w jej sklepach. Odzież sprzedawana online będzie oferować te same ceny, co sklepy stacjonarne.
- Strona została skonfigurowana tak, aby umożliwić dokonywanie zakupów za pomocą dowolnego urządzenia mobilnego, działającego na dowolnej przeglądarce i za pomocą aplikacji dostępnej zarówno w wersji dla systemu iOS, jak i Androida. Płatności można dokonywać przy użyciu wszystkich standardowych metod płatności e-commerce, takich jak PayPal czy też za pomocą kart kredytowych, w tym Visa, Mastercard i American Express. Podobnie, wymieniając lub zwracając zakupione przedmioty, kupujący będą mieli możliwość zwrotu w wybranym przez siebie sklepie, w okresie 30 dni - powiedział rzecznik prasowy firmy.
W celu realizacji dostaw Zara nawiązała współpracę z trzema dostawcami usług logistycznych. Zamówienia będą realizowane od dwóch do czterech dni roboczych w miastach takich jak Ahmedabad, Bengaluru, Kolkata, Chennai, Delhi, Hyderabad i Bombaj. - Jeśli chodzi o dostawy w pozostałe części kraju, będzie to trwało od pięciu do ośmiu dni roboczych - powiedział rzecznik, dodając, że standardowe dostawy będą kosztowały 290 rupii, podczas gdy zakupy powyżej 4000 rupii będą dostarczane bezpłatnie.
Przypomnijmy, że w maju Zara uruchomiła w południowym Mumbaju swój największy sklep w Indiach, który zajął powierzchnię ponad 4 700 m kw. (51 300 stóp kwadratowych). Obecnie w Indiach działa 20 sklepów Zara, z których pięć znajduje się w Bombaju.
Rywal Zary, marka H&M, ogłosił we wrześniu, że wejdzie do indyjskiej sieci w przyszłym roku.