Żabka wyśle studentów do Doliny Krzemowej

2019-07-25 | 09:00

15 lipca br. w siedzibie firmy Żabka Polska odbyło się oficjalne wręczenie nagród zwycięzcom konkursu „Ogarnij Big Data z Żabką”, w ramach którego studenci ekonometrii, matematyki i informatyki z Poznania i Wrocławia przygotowali innowacyjne projekty wykorzystujące metody Big Data, Artificial Intelligence oraz Machine Learning. Zwycięzcą został trzyosobowy zespół z Politechniki Wrocławskiej, który w nagrodę wyjedzie do Doliny Krzemowej. Wszystkie zespoły, zakwalifikowane do drugiego etapu otrzymały nagrody pieniężne. 

 

W młodych ludziach drzemie olbrzymi potencjał do tworzenia nowych rozwiązań technologicznych, dlatego od wielu lat współpracujemy z uczelniami wyższymi dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, a z drugiej strony oferując studentom możliwość uczestniczenia w bardzo innowacyjnych projektach, realizowanych w naszej firmie. Cieszymy się, że konkurs zyskał tak duże zainteresowanie i zainspirował studentów w zakresie wykorzystania BIG DATA w praktyce. Wierzę, że dla zwycięzców nagroda w postaci wyjazdu do Doliny Krzemowej będzie cennym doświadczeniem i zmotywuje do dalszego doskonalenia swoich umiejętności

– mówi Tomasz Blicharski Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska.

Konkurs składał się z dwóch etapów. W ramach pierwszego, do końca marca, studenci w 3-osobowych zespołach, opracowali i zgłosili własne koncepcje projektów. W ramach drugiego etapu, zakwalifikowane do niego zespoły zrealizowały zgłoszone przez siebie pomysły na danych ogólnodostępnych lub udostępnionych przez sieć Żabka, pod okiem dedykowanych opiekunów firmy, a następnie zaprezentowały ich wyniki.

Udział w konkursie organizowanym przez Żabkę był dla nas nie tylko możliwością sprawdzenia swoich umiejętności, ale także świetną lekcją, w czasie której poszerzyliśmy swoje horyzonty oraz nauczyliśmy wykorzystywać nowoczesne rozwiązania i technologie. Współpraca z mentorami pozwoliła nam na zrozumienie zaawansowanych procesów analitycznych, które są obecne na każdym etapie funkcjonowania biznesu. Zwieńczenie projektu, w postaci wyjazdu do Doliny Krzemowej, będzie wspaniałą kontynuacją tego przedsięwzięcia oraz pozwoli nam na pogłębienie wiedzy w zakresie innowacji, big data oraz sztucznej inteligencji

– powiedział Paweł Kunicki, członek zwycięskiego zespołu student I roku studiów magisterskich Wydziału Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej.

Zwycięski projekt o nazwie „Systemu do segmentacji klientów oraz generowania spersonalizowanych promocji na podstawie: bieżących transakcji, istniejącego zaopatrzenia oraz warunków zewnętrznych” został stworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej: Pawła Kunickiego, Adama Dłubaka i Bartłomieja Liska. Zdaniem jury składającego się z przedstawicieli Żabki i świata nauki, okazał się najbardziej innowacyjny, rentowny i funkcjonalny. W nagrodę młodzi ludzie udadzą się do centrum amerykańskiego przemysłu nowych technologii, czyli Doliny Krzemowej, gdzie zlokalizowane są uniwersytety, rządowe centra badawcze, a także światowe korporacje z branży technologicznej, takie jak Apple, Google czy Facebook. Oceniając zgłoszone pomysły jury wzięło pod uwagę przede wszystkim kreatywność oraz oryginalność projektów, korzyści dla sieci i społeczeństwa z ich wdrożenia,  a także wykorzystane metody informatyczne.

Żabka innowacyjnie i na rzecz młodych 

Żabka od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi liczne projekty na styku nauki i biznesu. Zaangażowana jest m.in. w AI Schools & Academy, w ramach którego wspólnie z firmą Synerise oraz innymi partnerami finansuje nauczanie sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach powszechnych. Firma realizuje również od 2017 r. projekt „Kreatorzy Produktów”, w którym uczestniczą Uniwersytet Ekonomiczny, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu oraz Uniwersytetu Zielonogórskiego: studenci wymyślają innowacyjne produkty, które mają szansę znaleźć się na sklepowych półkach największej w Polsce sieci typu convenience.

Tagi: Żabka Polska Paweł Kunicki Tomasz Blicharski
Oceń artykuł:

Źródło: Żabka Polska

Żabka wyśle studentów do Doliny Krzemowej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.