Galeria Katowicka jest zlokalizowana w samym centrum miasta. Na 53 tysiącach mkw. powierzchni handlowej swoje sklepy otworzą tam przedstawiciele najpopularniejszych marek wśród Polaków, m.in. Peek&Cloppenburg, Reserved, C&A, Zara, Smyk, EURO RTV/AGD i market spożywczy Stokrotka. W ciągu najbliższego kwartału działanie rozpocznie też Multikino.
W części podziemnej galerii zbudowany został parking dla samochodów. Na poziomie -1 znajdzie się m.in. supermarket i sklepy z artykułami RTV. Na wyższych kondygnacjach na klientów czekają sklepy z odzieżą, obuwiem, biżuterią, kosmetykami, akcesoriami i artykułami wyposażenia wnętrz. Galeria połączona jest z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym oraztworzy jedno z najnowocześniejszych w Polsce Zintegrowanych Centrów Komunikacyjno – Handlowych.
Do centrum można dojechać bezpośrednio niemal wszystkimi środkami komunikacji: koleją regionalną, dalekobieżną, międzynarodową, autobusem, tramwajem, samochodem i rowerem. W ramach inwestycji zbudowany został również podziemny fragment ulicy Dworcowej, a do 2015 roku powstanie też 7- kondygnacyjny biurowiec. Miasto Katowice przebudowuje również układ komunikacyjny wokół kompleksu.
Prace budowlane całego kompleksu rozpoczęły się w grudniu 2010 roku. Wartość inwestycji to 240 mln euro. W pierwszych dniach września zainaugurowana została kampania reklamowa, której motywem przewodnim jest dziesięcioro mieszkańców Śląska. Ich twarze wspólnie z hasłem „18 września. Będę tam. A Ty?” widnieją na wielkoformatowych siatkach, billboardach, citylightach, autobusach i tramwajach. Akcja reklamowa z mieszkańcami Śląska jest częścią wspólnego projektu galerii i Fundacji Iskierka ”Uśmiechnij się na wakacje”, rozpoczętej jeszcze na początku lata. Jego celem była promocja dobroczynności oraz wsparcie finansowe wyjazdu kilkudziesięciu podopiecznych fundacji na wakacje.
Tagi: