Firma osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe z działalności kinowej, która w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku wygenerowała 192,0 mln euro przychodów.
Nastąpił również wzrost liczby sprzedanych biletów dzięki nowym kinom. Spółka sprzedała 26,6 mln biletów w 7 krajach działalności, pomimo tego, że pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 r. średnia cena biletu wzrosła w prawie wszystkich krajach działalności.
Dzięki nowej ofercie i lokalizacjom, wzrost wyników o 14,9% do 45,1 mln euro zanotowano również przy sprzedaży przekąsek i napojów.
Przychody z reklamy kinowej wzrosły we wszystkich krajach działalności dzięki wspólnym projektom i kampaniom realizowanym dla nowych klientów. Reklama kinowa wygenerowała 24,8 mln euro przychodów.
W 2013 r. spółka otworzyła dwa kina: 14-ekranowy multipleks w Paradise Center Sofia, w Bulgarii (otwarty w marcu) i 8-ekranowy multipleks w Cluj, w Rumunii (umowa najmu podpisana w maju). Oprócz tego cztery sale 4DX™: w Budapeszcie i w Sofii w marcu oraz w Warszawie i w Pradze w maju. Pod koniec września 2013r. spółka zamknęła 8-ekranowy multipleks w Petah Tikva, w Izraelu.
Cinema City od początku roku podpisała 6 umów najmu w sumie na 58 ekranów: cztery umowy dotyczą Polski (11 i 12 ekranów w Warszawie, 9 ekranów w Lublinie i 6 ekranów w Starogardzie Gdańskim), natomiast pozostałe dwie Rumunii (14 ekranów w Bukareszcie i 6 ekranów w Ploiesti).
Przychody z dystrybucji filmów wzrosły o 2,4% do 15,3 mln euro generując EBITDA w wysokości 4,6 mln, dzięki dobrej dystrybucji filmów i sprzedaży pakietów filmów z własnej biblioteki do innych kanałów dystrybucji.
Działalność spółki w zakresie nieruchomości znacząco wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku. Osiągnęła ona przychody z tego segmentu w wysokości 5,1 mln euro i wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln euro.
-
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku odnotowaliśmy wysokie przychody, wynik EBITDA i zysk netto. Po raz kolejny poprawiliśmy wyniki generując wyższe marże. Kontynuujemy rozwój naszego biznesu otwierając nowe, notujące świetne wyniki multipleksy w Sofii i w Cluj i pozostajemy wierni naszej zasadzie rozwoju firmy i jednoczesnego wspierania kultury chodzenia do kina - skomentował Moshe (Mooky) Greidinger, Dyrektor Generalny Cinema City International.
Cinema City w dalszym ciągu rozwija swoją sieć kin. Łącznie Spółka posiada obecnie wiążące umowy na dodatkowe 36 lokalizacji (obejmujące około 380 ekranów), w tym 24 umowy z około 230 ekranami w Rumunii. Spółka jest w trakcie negocjacji kolejnych umów najmu w krajach swojej działalności i rozważa rozwój własnych dużych wolnostojących kin w wybranych lokalizacjach. W Izraelu Spółka kontynuuje prace budowlane swojego dużego, wolnostojącego kina w Jerozolimie.
W 2014 roku Spółka planuje otworzyć między 70 a 80 ekranów w Izraelu, Polsce i Rumunii. Cinema City będzie również kontynuować analizowanie potencjalnych kierunków ekspansji geograficznej, głównie w Europie Zachodniej, jak również będzie przeprowadzać analizy możliwości akwizycyjnych.
-
Pracujemy nad nowymi projektami, aby dalej rozwijać spółkę włącznie z dużymi megapleksami, które powinny powtórzyć sukces naszego flagowego megapleksu Yes Planet Rishon LeZion w Izraelu - dodał Pan Greidinger.