Według wstępnych wyników finansowych za 2012 rok, podanych przez Grupę Jeronimo Martins, sprzedaż sieci Biedronka w ubiegłym roku wyniosła 6,73 mld euro i wzrosła o 16,3% (o 18% w przeliczeniu na złotówki). W roku 2013, firma planuje kontynuować równomierny rozwój sieci w całej Polsce.
W 2012 sieć Biedronka odświeżyła wizerunek oraz zmodernizowała wszystkie placówki. Dzięki nowemu układowi sklepy są wygodniejsze i zapewniają lepszą artykułów świeżych, takich jak nabiał, warzywa i owoce, pieczywo, świeże mięso i ryby. Zmianie układu sklepów towarzyszyła zmiana logotypu oraz nowa kampania marketingowa. Wszystkie powyższe działania spotkały się one z bardzo przychylną opinią naszych Klientów – w całym 2012 roku placówki Biedronka odnotowały ponad miliard odwiedzin. Warto również dodać, iż obecnie ponad 70 proc. Polaków regularnie robi zakupy w sklepach sieci.
W ubiegłym roku sieć prowadziła dodatkowo wiele aktywności związanych z byciem Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej. Ten wysiłek został doceniony zarówno przez klientów, kibiców, jak i przez ekspertów. Marka Biedronka wymieniana była przez Polaków jako najbardziej rozpoznawalna marka kojarzona z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Kampania "Wszyscy Jesteśmy Drużyną Narodową" została uhonorowana prestiżową nagrodą branży marketingowo-reklamowej Effie w kategorii "Retail". To już trzecia statuetka Effie dla sieci sklepów należącej do Jeronimo Martins Polska.
W roku 2013, firma planuje kontynuować równomierny rozwój sieci w całej Polsce. Planowane są także otwarcia kolejnych Centrów Dystrybucyjnych. Podtrzymywany jest priorytet, którym pozostaje otwarcie 3000 sklepów sieci Biedronka do końca 2015 r.
Przedstawiciele sieci liczą, że za 5 lat Biedronka nadal będzie ulubionym sklepem Polaków. Zapewniają, że niezmiennie będą kontynuować swoją strategię, której filarami są: wysoka jakość, niskie ceny, bliskość naszych sklepów oraz ścisła współpraca z polskimi producentami.
Zobacz sklepy Biedronka w centrach handlowych
Tagi: