Choć w ciągu ostatnich miesięcy często mówiło się o kryzysie na rynku nieruchomości komercyjnych, Inter IKEA Centre Group Poland może zaliczyć miniony rok do udanych. Wzrost odwiedzalności parków i centrów handlowych spółki, większe o ponad 9 proc. obroty, prawie 50 nowych i blisko 150 przedłużonych umów z najemcami, a także przynoszące efekty zmiany profili dwóch parków handlowych mogą dawać powód do zadowolenia.
Ponad 9 proc. wzrost obrotów odnotowały w 2012 roku obiekty handlowe zarządzane przez Inter IKEA Centre Group Poland. Obecnie to siedem parków i centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 500 tys. mkw., zlokalizowanych w największych miastach kraju: Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. W tych dwóch ostatnich trwa rozbudowa istniejących już: Parku Handlowego Franowo oraz Parku Handlowego Bielany, a w Lublinie trwają przygotowania do realizacji nowej inwestycja spółki – największego obiektu handlowego we wschodniej Polsce, ze zintegrowanym sklepem IKEA.
–
Rok 2012 był dla nas z pewnością rokiem wyzwań: pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne miały wpływ na naszą działalność – mówi Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Inter IKEA Centre Group Poland. –
Jednak dzięki blisko 20-letniemu doświadczeniu w funkcjonowaniu na polskim rynku, dobremu zarządzaniu w naszych centrach handlowych, dbałości o relacje z najemcami, lepszym niż zakładane obrotom części z nich oraz nowym otwarciom możemy uznać minione 12 miesięcy za czas udany - dodaje.
Przewidywanie rynkowych trendów i elastyczne dostosowywanie oferty handlowej do potrzeb klientów wpłynęły na dobry wynik obiektów Inter IKEA Centre Group Poland.
W samym 2012 roku przybyło w nich blisko 50 nowych sklepów. Najwięcej, bo aż 15, w gdańskim Parku Handlowym Matarnia. 13 nowych otwarć w zeszłym roku odbyło się w Centrum Handlowym Port Łódź, 7 w Parku Handlowym Targówek i po 5 w Parkach Handlowych: Bielany i Janki. Do grona najemców Inter IKEA Centre Group Poland dołączyły m.in. takie marki jak: Starbucks, Marks&Spencer i GoSport.
Satysfakcjonujące efekty przyniósł rozpoczęty w 2012 roku proces zmiany profilu Parku Handlowego Matarnia w Gdańsku z typowo wnętrzarskiego na modowy. –
Wprowadzenie nowych marek (Kari, Reserved, House oraz Rossmann i Douglas), a także otwarcia sklepów Smyk Megastore – pierwszego w Trójmieście, i home&you przyniosły stały wzrost odwiedzalności, rekordową odwiedzalność w grudniu (prawie 0,5 mln osób) oraz średni wzrost dla całego roku 2012 na poziomie 13 proc. – wyjaśnia Mikael Andersson.
Dobre wyniki w 2012 roku wypracował także Port Łódź. O 9 proc. wzrósł czas przebywania w centrum, wzrosły również obroty – o 10 proc. –
W trzecim roku istnienia Portu Łódź zrealizowaliśmy wiele działań, mających na celu wsparcie naszych najemców. Jednym z nich jest cykliczna akcja Dzień Wielkich Okazji, w ramach której 13. dnia każdego miesiąca najemcy przygotowują dla klientów specjalne rabaty i okazje. Tego dnia zdecydowanie wzrasta w centrum liczba odwiedzających, a także znacząco rosną obroty – tłumaczy Mikael Andersson.
We Wrocławiu i w Poznaniu w 2012 roku rozpoczęła się rozbudowa istniejących parków handlowych Inter IKEA Centre Group Poland. Dzięki przebudowie obecnego budynku
i budowie nowej galerii, która ruszy wkrótce, wrocławski Park Handlowy Bielany stanie się największym centrum handlowym w Polsce ze 145 tys. mkw. GLA. Zakończenie rozbudowy planowane jest na przyszły rok.
Rok 2012 był bardzo istotny również dla inwestycji w Lublinie. W październiku został podpisany akt notarialny, na mocy którego zakończył się proces wymiany terenu pomiędzy miastem i Inter IKEA Centre Group Poland. Dzięki niej, inwestor ma już 100 proc. ziemi potrzebnej do wybudowania dwupoziomowego centrum handlowego ze zintegrowanym sklepem IKEA. Także w minionym roku powstał projekt obiektu, którego architektura została zainspirowana Skandynawią i lokalnym krajobrazem Lubelszczyzny. Dzięki pracy nad komercjalizacją tego centrum zostały podpisane umowy najmu z Tesco, popularnymi markami LPP SA (m.in. Reserved, Mohito, House, home&you) oraz ze sklepem Smyk Megastore. Pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy w nowym centrum handlowym już w przyszłym roku.
W 2013 roku Inter IKEA Centre Group Poland stawia sobie za cel przede wszystkim utrzymanie tendencji wzrostowej obrotów najemców oraz zwiększenie liczby odwiedzających centra i parki handlowe. Również w tym roku nastąpi zakończenie rozbudowy Parku Handlowego Franowo w Poznaniu.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Porcie Łódź
Zobacz sklepy w Porcie Łódź
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o PH Targówek
Zobacz sklepy w PH Targówek
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o PH Matarnia
Zobacz sklepy w PH Matarnia
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o PH Rawa
Zobacz sklepy w PH Rawa
Tagi: