Muszkieterowie w 2013 r. nadal będą dążyć do zapewnienia niskich cen przez cały rok, kontynuowania polityki innowacyjności i polityki usługowej, zdobywania nowych powierzchni i specjalistycznego doświadczenia w zakresie dystrybucji i przemysłu.
Grupa Muszkieterów to niemalże 3 tys. niezależnych przedsiębiorców i ponad 3,5 tys. punktów sprzedaży w Europie w ramach sześciu sieci (Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge). Grupa posiada również 60 fabryk, głównie w sektorze rolno-spożywczym, mieszczących się na terenie Francji oraz flotę składającą się z 17 kutrów rybackich.
-
W trudnym kontekście ekonomicznym, rok 2012 był pomyślnym czasem dla naszych przedsiębiorców i pracowników, dobre wyniki osiągnęliśmy zwłaszcza w sektorze spożywczym we Francji. Dzięki temu możemy potwierdzić dzisiaj trwałość naszego wyjątkowego modelu, który z pewnością przyczynił się sukcesu zaobserwowanego w ciągu ostatnich miesięcy. Jesteśmy przygotowani do podjęcia kolejnych działań, naszym zamiarem jest kontynuowanie tendencji wzrostowej w 2013 r. - powiedział Jean-Pierre Meunier, prezes Spółki Cywilnej Muszkieterów.
W Europie, Intermarché i Netto osiągnęły odpowiednio obroty na poziomie 32,885 mld euro i 24,262 mld euro nie wliczając stacji paliw, co daje wzrost o 6,5%.
W roku 2013, Intermarché zamierza kontynuować tendencję wzrostową dzięki coraz bogatszym gamom dostosowanym do poszczególnych konceptów sklepów, proponując kampanie promocyjne o szerokim zasięgu, dostosowane do lokalnych warunków, wprowadzając 1,5 tys. dodatkowych pozycji asortymentowych i poprzez rozwój e-handlu oraz konceptu Drive.
Dzięki obrotom na poziomie 2,167 mld euro, Bricomarché i Brico Cash wpisują się w tendencje zaobserwowane na stabilnym rynku w 2012 r. We Francji Bricomarché posiada 10,3% udziałów w rynku, a w Polsce odnotowuje znaczny wzrost (+10,8%). W 2013 r. Bricomarché odnowi ofertę i zasady merchandisingowe, proponując dzięki temu ofertę dostosowaną do potrzeb klientów każdego sklepu. Z kolei Brico Cash, sieć w niewielkim jeszcze stopniu obecna na terenie Francji, kontynuuje rozwój i realizuje + 23,8% dla zmiennej powierzchni sprzedaży.
Sieć Roady (157 centrów obsługi samochodów) prowadząca działalność w sektorze motoryzacyjnym osiąga obroty na poziomie 249 mln euro na odnotowującym spadek rynku części zamiennych. W 2013 r. sieć stawia na strategię szytą na miarę i na jakość oferowanych usług budując kampanię komunikacyjną w oparciu o zaangażowanie właścicieli punktów sprzedaży Roady.
Dzięki obrotom na poziomie 72 mln euro, restauracje Poivre Rouge zrealizowały zakładane plany. Restauracje te odnotowują spektakularny wzrost - w 2012 r. +14,5%. W roku 2013, Poivre Rouge wprowadzi nowy typ budynku, który z czasem powinien zostać zaadaptowany we wszystkich restauracjach.
Muszkieterowie zajmują dzisiaj 11. miejsce we francuskim przemyśle rolno-spożywczym i są pierwszym producentem artykułów marki własnej. Grupa posiada 60 fabryk znajdujących się we Francji, które zatrudniają niemalże 10 tys. pracowników realizując obroty na poziomie 3,5 mld euro i osiągając silny wzrost (+ 7,8%). W ciągu 4 lat wzrost zakładów produkcyjnych Grupy Muszkieterów osiągnął niemalże +24%.
Muszkieterowie stawiają przed sobą kolejne wyzwania: do 2015 roku zakłady produkcyjne mają osiągnąć 4 mld euro obrotów i stać się tym samym 5. graczem we francuskim przemyśle rolno-spożywczym.
Zobacz sklepy Intermarche w centrach handlowych
Tagi: