Celem Procesu Certyfikacji Superbrands oraz Created in Poland Superbrands jest wyłonienie najsilniejszych wizerunkowo marek konsumenckich na polskim rynku oraz najchętniej polecanych przez klientów. Proces selekcji marek odbywa się poprzez dwuetapowy Proces Certyfikacji: badanie konsumenckie, które zostało przeprowadzone on-line przez ARC Rynek i Opinia na próbie 15 000 respondentów, w dniach 8-20 września 2013 roku oraz ocenę ekspertów Rady Marek Superbarnds, składającą się z 43 specjalistów ds. komunikacji, marketingu i brandingu. W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz jej wizerunek. Zadaniem respondentów było określenie na ile skłoni byliby polecić markę 5.10.15.
Superbrands to jedyna na świecie niezależna organizacja promująca idee brandingu poprzez nagradzanie i opisywanie drogi do sukcesu nasilnijszych marek. Powstała w 1994 roku w Wielkiej Brytanii, obecnie działa w 84 krajach na całym świcie. W Polsce działa od 2004 roku.
Tagi: