Obroty Grupy Redan w maju br. wyniosły 54 mln zł, czyli o 2% mniej niż rok temu. Wyniki segmentu modowego potwierdzają, że zmiany w kolekcji Top Secret zostały dobrze przyjęte przez klientów. Z kolei w wynikach segmentu dyskontowego TXM widać było jeszcze problemy z prawidłowym zaopatrzeniem marketów, ale sytuacja systematycznie się poprawia.
Narastająco przez pierwszych pięć miesięcy tego roku obroty wyniosły łącznie 226 mln zł i były niższe o 1% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec maja br. wyniosła 143 tys. m kw., co oznacza wzrost o 15% w odniesieniu do maja 2016 r.
W segmencie modowym sprzedaż towarów w maju br. sięgnęła 21 mln zł i była niższa o 2% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 2,7 mln zł, co oznacza 7% spadek r./r.. W ujęciu narastającym obroty segmentu modowego od początku roku wyniosły 91 mln zł i były o 3% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W tym sklepy internetowe zanotowały 5% spadek do 13 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec maja 2017 r. miały łączną powierzchnię 39 tys. m kw., czyli na poziomie o 6% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.
- Majowa sprzedaż segmentu modowego potwierdza, że klienci dobrze przyjmują zmiany w kolekcji Top Secret. W efekcie sprzedaż w sklepach tej marki w Polsce rośnie, przy mniejszych udzielanych upustach – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.
Z kolei sieć dyskontowa TXM w maju br. uzyskała ok. 33 mln zł obrotów, co oznacza spadek o 2% w ujęciu r./r. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl wzrosły do 0,8 mln zł., to jest o 9% r./r. Narastająco od stycznia do maja br. przychody TXM wyniosły 135 mln zł i były równe sprzedaży osiągniętej w roku poprzednim. Z tego kanał e-commerce zapewnił 3,3 mln zł obrotów. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec maja 2017 r. liczyła 404 sklepy własne o łącznej powierzchni 104 tys. m kw. i była o 25% większa niż na koniec maja 2016 r.
Wyniki sprzedażowe TXM są nadal obarczone problemami, jakie wystąpiły w obszarze zaopatrzenia w okresie od lutego do kwietnia br., czyli w kluczowym momencie dostarczania towarów w trakcie zmiany sezonów. Opóźnienia oraz błędy w dostawach, a także brak optymalnej struktury produktów spowodowały że markety nie posiadały optymalnej oferty dla klientów. Obecnie podstawowy proces zaopatrzenia przebiega bez zakłóceń, natomiast cały czas trwają intensywne prace optymalizujące zbieranie danych na potrzeby raportowania oraz poprawiające ergonomię systemu zarządzania. W maju zanotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży sklepu online o 39% w stosunku do poprzedniego miesiąca. Potwierdza to, że problemy z początku roku miały charakter wewnętrzny i sytuacja ulega poprawie
– dodał Bogusz Kruszyński.