O 4% do 40 mln zł wzrosły w styczniu br. obroty Grupy Redan w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wysoką dodatnią dynamikę sprzedaży utrzymywały sklepy internetowe zarówno sieci modowej Top Secret jak i dyskontowej TXM.
Grupa Redan w styczniu 2017 r. osiągnęła 40 mln zł przychodów, czyli o 4% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec grudnia wyniosła 142 tys. m kw., co oznacza wzrost o 18% w odniesieniu do stycznia 2016 r
Sieć dyskontowa TXM w pierwszym miesiącu tego roku uzyskała 25 mln zł obrotów, czyli o 11% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl wzrosły o 26% r./r. do 1 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec stycznia 2017 r. liczyła 406 sklepów własnych o łącznej powierzchni 101,5 tys. m kw. i była o 29% większa niż na koniec stycznia 2016 r.
W segmencie modowym sprzedaż towarów w styczniu sięgnęła 16 mln zł i była niższa o 5% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 3 mln zł, co oznacza 20% poprawę. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec stycznia miały łączną powierzchnię 40,5 tys. m kw., co oznacza 3% spadek względem stycznia 2016 r.
Styczeń to okres wyprzedażowy, z którego jak widać najchętniej korzystają klienci preferujący zakupy online. Sprzedaż w tym kanale osiągnęła znaczącą poprawę zarówno w kanale modowym Top Secret jak i dyskontowym TXM, co potwierdza nasze założenia w zakresie rozwoju sprzedaży internetowej. Spadek sprzedaży w styczniu w części modowej jest wynikiem mniejszej oferty kolekcji wyprzedażowej w porównaniu do roku poprzedniego, w którym mieliśmy stany zapasu wyższe o ponad 20% związane z nadmiernymi zakupami kolekcji jesienno-zimowej z 2015 r.
- powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.