Przychody Grupy wyniosły 1 007,7 mln zł i wzrosły w ujęciu rok do rok o 7,1%, marża brutto wzrosła o 18,6%, EBITDA o 3,0%, natomiast wynik netto poprawił się o 3,3%.
Całkowite przychody ze sprzedaży wyniosły 1 007,7 mln zł i zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 7,1% za sprawą anualizacji sklepów otwartych w 2009 r. oraz nowych otwarć z 2010 r.
Procentowa marża brutto wzrosła rok do roku o 4,1 p.p. do poziomu 42,2%, głównie za sprawą poprawy miksu produktów w Empiku oraz zmniejszenia kosztów przecen w Smyku w rezultacie poprawy zarządzania zapasem. EBITDA Grupy wzrosła rok do roku o 3,0% osiągając poziom 136,8 mln zł. Zysk netto wyniósł 77,5 mln zł i wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 3,3%.
W czwartym kwartale 2010 r. sieć sprzedaży Grupy EMF otworzyła 42 lokalizacje, a zamknęła 4. Na koniec grudnia 2010 r. sieć sprzedaży liczyła 725 punktów o łącznej powierzchni netto 304 752 m², co stanowi przyrost o 62 punkty i 27 764 m² w porównaniu do ubiegłego roku.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o salonach Empik
Tagi: