Wyniki GK Redan za 2012 r. mocno obciążone odpisami

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-21 | 16:32
Grupa Kapitałowa Redan opublikowała raport finansowy za 2012 r., zgodnie z którym skonsolidowane obroty wzrosły r/r o 16% do 440 mln zł. Grupa poniosła w minionym roku 27 mln zł straty netto. Na ten wynik duży wpływ miały niegotówkowe odpisy aktualizujące utratę wartości aktywów na łączną kwotę ponad 17 mln zł. Tegoroczne wyniki nie będą już obciążone zdarzeniami jednorazowymi.
Grupa Kapitałowa Redan w 2012 r. osiągnęła 440 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 16% w porównaniu do poprzedniego roku. Grupa będąca właścicielem marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket poniosła w minionym roku stratę na sprzedaży w wysokości 4,6 mln zł, względem 10,9 mln zł zysku w 2011 r. Na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) miniony rok zamknął się 28,2 mln zł na minusie, podczas gdy rok wcześniej uzyskano 9,2 mln zł na plusie. Redan w 2012 r. poniósł 27,0 mln zł straty netto, w porównaniu do 3,2 mln zł zysku netto rok wcześniej.
- Decydujący wpływ na wysokość poniesionej straty miała skala dokonanych odpisów aktualizujących wartość aktywów. Odpisy obniżyły wynik łącznie ponad 17 mln zł. Strata to także skutek pogorszenia efektywności osiąganej na podstawowej działalności, zarówno w segmencie modowym i dyskontowym – stwierdził Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Redan S.A. Zarząd zaznacza, jednak że przyczyny pogorszenia wyników w poszczególnych segmentach były jednak różne. - W przypadku sieci TextilMarket wzrost kosztów działalności wynikający ze zwiększenia skali działania nie pociągnął za sobą odpowiedniego wzrostu obrotów. Na niesatysfakcjonujący poziom przychodów wpływ miała także rosnąca konkurencja oraz wprowadzenie do sprzedaży asortymentu, który nie został dobrze przyjęty przez klientów. W przypadku segmentu modowego mieliśmy do czynienia ze znaczącym spadkiem osiąganej marży handlowej. To konsekwencja bardziej agresywnych działań wspierających sprzedaż. Przygotowaliśmy ofertę lepszą jakościowo, a przez to nieco droższą. Okazało się jednak, że pogorszenie koniunktury rynkowej spowodowało, że głównym czynnikiem determinującym sprzedaż była cena. W efekcie część sklepów własnych ze stałymi kosztami utrzymania była nierentowna – dodał Wiceprezes Kruszyński.
W przypadku segmentu modowego obroty w 2012 r. wzrosły r./r. o 17% do 215,1 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 48%, co oznacza spadek o 5,4 p.p., względem poprzedniego roku.
W segmencie dyskontowym w 2012 r. przychody zwiększyły się r./r. o 14% do 224,5 mln zł. Koszty sprzedaży i zarządu zwiększyły się jednak, aż o 24% do 81,7 mln zł. Marża handlowa była na poziomie 39%, czyli takim samym jak w poprzednim roku.
- Problemy, które przyczyniły się do pogorszenia wyniku w 2012 r. zostały zidentyfikowane jeszcze w minionym roku i zostały wdrożone działania naprawcze w obu segmentach – zapewnił Bogusz Kruszyński. W części modowej minimalizowana jest liczba sklepów własnych przynoszących stratę. W 2012 r. zostało zamkniętych 14 salonów. W I kwartale tego roku planowane jest zamknięcie kolejnych sześciu sklepów, a do końca roku jeszcze 21. Na koniec tego roku w naszym kraju Grupa będzie posiadała 28 własne sklepy modowe. Wszystkie placówki będą już rentowne. - Na planowane w tym roku zamknięcia dokonaliśmy już odpisów, które obciążyły wyniki 2012 r. W efekcie prowadzona optymalizacja sieci nie będzie miała wpływu na wyniki 2013 r. – powiedział Bogusz Kruszyński.
W sieci dyskontowej TextilMarket w IV kwartale minionego roku zamkniętych zostało 10 nierentownych sklepów. - W zakresie oferty wracamy do sprawdzonego asortymentu, który jest najchętniej kupowany przez klientów. Zakładamy również, że koszty działalności nie będą już rosły szybciej niż obroty - podkreślił Bogusz Kruszyński.
Rozwijane są jednocześnie najbardziej rentowne obszary, czyli e-commerce oraz sprzedaż za granicą: w Rosji i na Ukrainie. Sprzedaż przez Internet w 2012 r. zapewniła Grupie Redan ponad 21,6 mln zł obrotów. To niemal dwa razy więcej niż w poprzednim roku. - Tempo wzrostu obrotów e-commerce będzie w tym roku prawdopodobnie nieco niższe niż w zeszłym roku, ale cały czas liczymy na dynamiczny rozwój – stwierdził Kruszyński.
Grupa Redan w 2013 r. planuje dalszy rozwój sieci sprzedaży. W części modowej zakładany jest rozwój w kraju i za granicą wyłącznie poprzez  placówki  franczyzowe. W części dyskontowej planowane są otwarcia kolejnych sklepów własnych. Natomiast liczba planowanych nowych placówek będzie znacząco niższa niż w latach poprzednich.
Zobacz sklepy Top Secret w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Top Secret
Zobacz sklepy Troll w centrach handlowych
Zobacz kolekcje marki Troll
Zobacz kolekcje marki Drywash
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Wyniki GK Redan za 2012 r. mocno obciążone odpisami

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.