Wojas notuje spadek sprzedaży o 5,7% w I kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-05-31 | 10:34
Po pierwszym kwartale 2015 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 41,933 mln zł, co oznacza spadek o 5,7% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Spadek sprzedaży wynika przede wszystkim z mniejszej sprzedaży w kanale detalicznym na rynku krajowym, na co wpływ miały niesprzyjające warunki pogodowe w marcu 2015 r, mniejsza odwiedzalność sklepów (traffic) – spadek o 5,2% uwzględniając wszystkie salony (w grupie porównywalnej spadek o 11,3%), a także wysoka baza porównawcza z zeszłego roku.
Firma nie dokonywała w I kwartale 2015 r. nadmiernych przecen i akcji rabatowych, co z jednej strony wpłynęło pozytywnie na procentową marżę brutto, ale z drugiej strony na mniejszą sprzedaż i wzrost stanu zapasów.
Sprzedaż detaliczna na Słowacji i Czechach notuje dynamiczną wartość wzrostu, jednakże w strukturze sprzedaży detalicznej udział tych rynków jest jeszcze mały i wynosi 6,4%. Także kanał sprzedaży internetowej notuje dynamiczną wartość wzrostu, a jego udział w sprzedaży detalicznej rośnie i wynosi 6%.
W kwietniu i maju 2015 r. traffic w sklepach krajowych uległ poprawieniu, poprawił się też wskaźnik skuteczności sprzedaży, co przekłada się na wyższą sprzedaż w grupie LFL oraz w ujęciu nominalnym. W drugim kwartale 2015 r. spółka spodziewa się uzyskać lepsze wyniki sprzedażowe niż rok temu. Jednakże wyraźna poprawa sprzedaży powinna nastąpić w II półroczu tego roku między innymi ze względu na niższą bazą porównawczą, ale też ze względu na wprowadzane korekty w podejściu do zarządzania sprzedażą detaliczną, akcjami promocyjnymi i skuteczności personelu.
Strategia Grupy Kapitałowej Wojas S.A. zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży. Wzrost liczby sklepów własnych oraz poprawa efektywności w dotychczasowych jest głównym elementem tej strategii. W lipcu 2015 r. planowane jest otwarcie pierwszego sklepu na Węgrzech w Budapeszcie.
Sprzedaż w kanale hurtowym i pozostałym odbywa się po marży hurtowej i obejmuje segmenty: przetargi krajowe, sklepy multibrandowe w kraju, eksport poza własną sieć sprzedaży – w tym eksport do sieci franczyzowej, produkcję zleconą, sprzedaż materiałów, półproduktów, usług produkcyjnych oraz pozostałą sprzedaż. Na spadek sprzedaży w 2015 r. w tym kanale wpłynęło zahamowanie eksportu na rynki wschodnie (Ukraina, Rosja, Białoruś). Ten spadek eksportu skutecznie zastępowany jest wzrostem eksportu na rynki zachodnie. Segment przetargów krajowych w 2015 r. powinien być wartościowo na podobnym poziomie co w 2014 r., natomiast sprzedaż krajowa do sklepów multibrandowych – ze względu na rozwijaną własną sieć sprzedaży detalicznej i pozycjonowanie marki Wojas – powinna maleć.
Analizując osiągnięte wyniki finansowe za I kwartał 2015 r. warto zwrócić uwagę, iż w skonsolidowanym sprawozdaniu z całkowitych dochodów na poziomie kosztów finansowych ujęto w I kwartale 2015 r. od wyceny kredytu walutowego JPY kwotę 1 407 tys. zł z tytułu ujemnych różnic kursowych w porównaniu do kwoty 524 tys. zł ujętych w I kwartale 2014 r. z tytułu ujemnych różnic kursowych.
Podstawowym przedmiotem działalności Grupy Kapitałowej Wojas S.A. jest produkcja i sprzedaż obuwia. Udział innych segmentów nie związanych ze sprzedażą obuwia i galanterii skórzanej oraz akcesoriów do butów w działalności łącznie nie przekracza 10%. Z uwagi na powyższe Grupa Kapitałowa Wojas S.A. prowadzi działalność w ramach jednego segmentu. Zarząd Grupy Kapitałowej Wojas S.A. monitoruje działalność oraz alokacje zasobów na poziomie całej Grupy Kapitałowej.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-09-03 do 2015-09-03

Wojas notuje spadek sprzedaży o 5,7% w I kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.