Segment modowy Grupy Redan w styczniu br. osiągnął wzrost sprzedaży w głównym kanale dystrybucji, czyli w krajowych sklepach Top Secret wypracowując jednocześnie wyższą marżę handlową. Tym samym kontynuowany był pozytywny trend z poprzednich miesięcy. Obroty Grupy Redan, uwzględniające również sprzedaż segmentu dyskontowego TXM, wyniosły w styczniu br. około 39 mln zł i były nieco niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
- Segment modowy w styczniu br. kontynuował pozytywny trend wzrostu sprzedaży w głównym kanale dystrybucji, czyli sklepach Top Secret w Polsce. Jednocześnie utrzymana była tendencja podwyższania marży handlowej. Wynikało to częściowo z większego udziału w sprzedaży towarów z nowej wiosennej kolekcji w porównaniu do sytuacji w zeszłym roku. Z kolei zmniejszenie powierzchni handlowej sieci, które ostatecznie wpłynęło na nieznaczny spadek ogólnych przychodów segmentu, przełożyło się natomiast na znaczące ograniczenie kosztów i dalszą poprawę rentowności biznesu modowego
– powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.
W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w styczniu br. wyniosła ok. 15 mln zł i była o 2% niższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec stycznia br. wyniosła 36,7 tys. m2 i była na poziomie o 10% niższym niż w tym samym momencie 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w styczniu 2018 r. wyniosły 3 mln zł, co oznacza wzrost o 3% w stosunku do stycznia 2017 roku.
W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w styczniu br. wyniosła ok. 24 mln zł, co oznacza spadek o 2% w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec stycznia składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. m2, która była o 4% wyższa niż na koniec stycznia 2017. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w styczniu br. wyniosły ok. 0,7 mln zł co oznacza wzrost o 3% w ujęciu r./r.
- Z miesiąca na miesiąc poprawiamy naszą sprawność operacyjną. W ubiegłym miesiącu, po uwzględnieniu niekorzystnego układu dni handlowych - w pierwszym tygodniu stycznia były jedynie 4 dni handlowe - osiągnęliśmy minimalnie lepszy wynik niż w styczniu 2017 r. Choć nasze ambicje sięgają dużo dalej to cieszymy się z każdej oznaki poprawy. Zmniejsza się różnica pomiędzy dynamiką sprzedaży, a zmianą powierzchni sklepów
- stwierdził Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM S.A.
Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w styczniu br. osiągnęła ok. 39 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 2% względem poprzedniego roku. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec stycznia br. wyniosła 142,5 tys. m2, czyli o 0,4% więcej w odniesieniu do stycznia 2017 r.