We wrześniu, po raz pierwszy od kilku miesięcy, wzrost sprzedaży w segmencie dyskontowym dogonił powiększenie sieci sklepów TXM rok do roku. W segmencie modowym zmniejszyła się sprzedaż łączna, ale w sklepach Top Secret w Polsce sprzedaż wzrosła przy jednoczesnym zwiększeniu marży handlowej.
W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów we wrześniu br. wyniosła ok. 17 mln zł i była o 8% niższa względem ubiegłego roku. Spadek wynika przede wszystkich ze zmniejszenia o 9% powierzchni punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash, co jest konsekwencją celowej zmiany dystrybucji marki Troll przede wszystkim do kanału internetowego.
- We wrześniu zanotowaliśmy wzrost obrotów w naszym głównym kanale dystrybucji, czyli w sklepach Top Secret w Polsce. Co szczególnie istotne wprowadzane zmiany w kolekcji pozwalają nam cały czas udzielać mniejsze upusty, a tym samym stabilnie, jak to miało miejsce w poprzednich miesiącach, zwiększać marżę handlową w porównaniu do poprzedniego roku
– powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.
Obroty całego segmentu modowego narastająco od początku roku wyniosły ok. 163 mln zł i były o 4% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Z kolei szacunkowa sprzedaż zrealizowana w segmencie dyskontowym TXM we wrześniu br. wyniosła około 36 mln zł, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Sieć TXM na koniec września br. składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,8 tys. m2, która była o 18% wyższa niż na koniec września 2016 r.
- We wrześniu br. obroty po raz pierwszy od kilku miesięcy nie tylko wyrównały, ale nawet nieznacznie przekroczyły dynamiką przyrost sieci sklepów TXM. To potwierdzenie, że powoli odzyskujemy sprawność operacyjną po perturbacjach związanych z zatowarowaniem sklepów na początku tego roku – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.
W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 265 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Grupa Redan we wrześniu br. osiągnęła około 53 mln zł przychodów, czyli o 9% więcej niż w tym samym okresie rok temu. To dokładnie tyle ile wyniósł wzrost powierzchni całej sieci handlowej Grupy Redan. Na koniec września br. łączna powierzchnia handlowa wyniosła 142,4 tys. m2, czyli o 9% więcej względem września 2016 r. Narastająco po dziewięciu miesiącach tego roku obroty Grupy Redan wyniosły łącznie około 427 mln zł i były niższe o ok. 0,4% w ujęciu r./r.