O 13% do 32 mln zł wrosła w lipcu br. łączna sprzedaż TXM w ujęciu r./r. Jeszcze wyższą dynamikę na poziomie 37% zanotował kanał online. Wzrost obrotów to głównie efekt skutecznie przeprowadzonej akcji wyprzedażowej. W sieci sklepów tradycyjnych odczuwalne były jeszcze problemy z brakiem optymalnej oferty towarowej, jednak zdolności sprzedażowe TXM systematycznie się poprawiają.
Szacunkowa wartość sprzedaży zrealizowana przez TXM w lipcu br. wyniosła 32 mln zł, co oznacza 13% wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Z tego przychody sklepu internetowego www.txm.pl wyniosły 0,7 mln zł i były o około 37% wyższe w ujęciu r./r.
W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 197 mln zł i była na tym samym poziomie co w roku poprzednim. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła ok. 4,8 mln zł i była 12% wyższa w ujęciu r./r.
Sieć TXM na koniec lipca br. składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,6 tys. m kw., która była o 21% wyższa niż na koniec lipca 2016 r.
W lipcu br. przeprowadziliśmy większą akcję wyprzedażową niż w latach poprzednich, co miało wpływ na osiągnięty wzrost obrotów w ujęciu rok do roku. Odbyło się to wprawdzie kosztem jednorazowej utraty części marży, jednak dzięki temu opróżniliśmy magazyny z części zalegających i słabo rotujących zapasów. To istotny element w prowadzonych intensywnych pracach mających na celu powrót do optymalnego zaopatrzenia sklepów po problemach w tym zakresie z pierwszej połowy roku. Docelowo pozwoli nam to na osiągnięcie poprawy efektywności. Z pewnością z każdym kolejnym miesiącem nasze zdolności sprzedażowe systematycznie się poprawiają
– powiedział Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM S.A.
- Lipcowe obroty nie uwzględniają już rynku czeskiego, z którego TXM ostatnio się wycofało. Pomijając wpływ tego rynku na zeszłoroczną sprzedaż, wówczas dynamika osiągnięta w minionym miesiącu byłaby jeszcze wyższa i osiągnęłaby poziom 15% – dodał Bogusz Kruszyński.