TXM odnotował wzrost sprzedaży w lipcu

2017-08-08 | 09:00

O 13% do 32 mln zł wrosła w lipcu br. łączna sprzedaż TXM w ujęciu r./r. Jeszcze wyższą dynamikę na poziomie 37% zanotował kanał online. Wzrost obrotów to głównie efekt skutecznie przeprowadzonej akcji wyprzedażowej. W sieci sklepów tradycyjnych odczuwalne były jeszcze problemy z brakiem optymalnej oferty towarowej, jednak zdolności sprzedażowe TXM systematycznie się poprawiają.

Szacunkowa wartość sprzedaży zrealizowana przez TXM w lipcu br. wyniosła 32 mln zł, co oznacza 13% wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Z tego przychody sklepu internetowego www.txm.pl wyniosły 0,7 mln zł i były o około 37% wyższe w ujęciu r./r.

W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 197 mln zł i była na tym samym poziomie co w roku poprzednim. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła ok. 4,8 mln zł i była 12% wyższa w ujęciu r./r.

Sieć TXM na koniec lipca br. składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,6 tys. m kw., która była o 21% wyższa niż na koniec lipca 2016 r.

W lipcu br. przeprowadziliśmy większą akcję wyprzedażową niż w latach poprzednich, co miało wpływ na osiągnięty wzrost obrotów w ujęciu rok do roku. Odbyło się to wprawdzie kosztem jednorazowej utraty części marży, jednak dzięki temu opróżniliśmy magazyny z części zalegających i słabo rotujących zapasów. To istotny element w prowadzonych intensywnych pracach mających na celu powrót do optymalnego zaopatrzenia sklepów po problemach w tym zakresie z pierwszej połowy roku. Docelowo pozwoli nam to na osiągnięcie poprawy efektywności. Z pewnością z każdym kolejnym miesiącem nasze zdolności sprzedażowe systematycznie się poprawiają

– powiedział Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM S.A.

- Lipcowe obroty nie uwzględniają już rynku czeskiego, z którego TXM ostatnio się wycofało. Pomijając wpływ tego rynku na zeszłoroczną sprzedaż, wówczas dynamika osiągnięta w minionym miesiącu byłaby jeszcze wyższa i osiągnęłaby poziom 15% – dodał Bogusz Kruszyński.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: TXM textilmarket

TXM odnotował wzrost sprzedaży w lipcu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.