W sierpniu br. sieć TXM osiągnęła łącznie ponad 32 mln zł obrotów, czyli nieco mniej niż przed rokiem. W sklepie online sprzedaż wzrosła jednak o 9%. Na osiągnięte w minionym miesiącu wyniki wpływ miała wysoka baza porównawcza z zeszłego roku, wycofanie się z nierentownego rynku czeskiego oraz przesunięcie na początek września typowego wzrostu zakupów artykułów do szkoły.
Szacunkowa wartość sprzedaży zrealizowana przez TXM w sierpniu br. wyniosła ponad 32 mln zł, co oznacza 4% spadek w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Z tego przychody sklepu internetowego TXM wyniosły 0,9 mln zł i były o 9% wyższe w ujęciu r./r. W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 229 mln zł i była na tym samym poziomie co w roku poprzednim. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła ok. 5,7 mln zł i była 11% wyższa w ujęciu r./r.
Sieć TXM na koniec sierpnia br. składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,4 tys. m kw., która była o 19% wyższa niż na koniec sierpnia 2016 r.
W sierpniu br. mieliśmy do czynienia z bardzo wysoką bazą porównawczą, ponieważ w poprzednim roku ten miesiąc pod względem sprzedaży był wyjątkowo udany. Zanotowaliśmy wówczas wzrost obrotów w sklepach porównywalnych o ponad 11%. Dodatkowo wyłączając obroty zrealizowane w zeszłym roku na rynku czeskim, z którego w tym roku się wycofaliśmy, dynamika sprzedaży byłaby jeszcze o około 2% wyższa. W wynikach minionego miesiąca widoczne jest również przesunięcie na początek września typowego wzrostu zakupów artykułów oferowanych w ramach akcji ‘powrót do szkoły’. W pierwszych dniach września osiągamy z tego powodu istotnie lepszą dynamikę w ujęciu rok do roku
- powiedział Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM S.A.