Top Secret poprawia marżę

2017-09-06 | 17:30

W sprzedaży sieci modowej Top Secret rośnie udział towarów z nowej kolekcji. To wpływa na wzrost marży i poprawę wyniku, mimo spadku obrotów związanych ze zmniejszeniem powierzchni handlowej. W segmencie dyskontowym TXM typowy coroczny wzrost zakupów artykułów szkolnych przesunął się na początek września. W efekcie obroty Grupy Redan w sierpniu br. wyniosły 49 mln zł i były o 7% niższe niż przed rokiem.

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w sierpniu br. wyniosła ok. 17 mln zł i była o 13% niższa względem ubiegłego roku. W tym sprzedaż online w Polsce oraz na Ukrainie w minionym miesiącu sięgnęła 2,3 mln zł, co oznacza spadek o 15% w porównaniu do sierpnia 2016 r. Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec sierpnia br. wyniosła 37,6 tys. m kw. i była na poziomie o 10% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.

W sierpniu w sklepach Top Secret zanotowaliśmy podobne obroty w ujęciu rok do roku, ale wyraźnie więcej sprzedawaliśmy towarów z nowej kolekcji. To wpływa na wzrost marży i wyniku. Spadek sprzedaży w ramach całego segmentu to efekt naszych decyzji prowadzących do dalszego wzrostu efektywności działania. W szczególności wynika ze zmniejszenia powierzchni sieci sklepów marki Troll w związku z przeniesieniem dystrybucji tego brandu do internetu. Z kolei zmniejszenie obrotów w sklepach online związane jest z mniejszym udziałem towarów wiosennych i letnich z poprzednich sezonów, których po prostu już praktycznie nie mamy

- powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

Obroty całego segmentu modowego narastająco od początku roku wyniosły około 146 mln zł i były o 4% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W tym sprzedaż sklepów www.topsecret.pl i www.topsecret.ua wyniosła 20,2 mln zł i była o 6% niższa niż w poprzedniego roku.

Z kolei szacunkowa sprzedaż zrealizowana w segmencie dyskontowym TXM w sierpniu br. wyniosła ok. 32 mln zł, co oznacza spadek o 4% w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. W tym przychody sklepu internetowego TXM wyniosły około 0,9 mln zł i były o 9% wyższe w ujęciu r./r. W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 229 mln zł i była na tym samym poziomie jak w roku poprzednim. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła ok. 5,7 mln zł i była 11% wyższa w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec sierpnia br. składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,4 tys. m2, która była o 19% wyższa niż na koniec sierpnia 2016 r.

W sierpniu br. mieliśmy do czynienia z bardzo wysoką bazą porównawczą, ponieważ w poprzednim roku ten miesiąc pod względem sprzedaży był wyjątkowo udany. Zanotowaliśmy wówczas wzrost obrotów w sklepach porównywalnych o ponad 11%.  Dodatkowo wyłączając obroty zrealizowane w zeszłym roku na rynku czeskim, z którego w tym roku się wycofaliśmy, dynamika sprzedaży byłaby jeszcze o około 2% wyższa. W wynikach minionego miesiąca widoczne jest również przesunięcie na początek września typowego wzrostu zakupów artykułów oferowanych w ramach akcji ‘powrót do szkoły’. W pierwszych dniach września osiągamy z tego powodu istotnie lepszą dynamikę w ujęciu rok do roku

- powiedział Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM S.A.

W efekcie Grupa Redan w sierpniu br. osiągnęła około 49 mln zł przychodów, czyli o 7% mniej niż w tym samym okresie rok temu. Narastająco po ośmiu miesiącach tego roku obroty wyniosły łącznie około 375 mln zł i były niższe o 2% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy Redan na koniec sierpnia br. wyniosła 141,9 tys. m kw., co oznacza 10% wzrost względem sierpnia 2016 r.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: archiwum Galeriehandlowe.pl Źródło: Top Secret

Top Secret poprawia marżę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.