Top Secret kontynuuje zwiększanie osiąganej marży

2017-12-07 | 08:00

Segment modowy Grupy Redan w listopadzie br. kontynuował pozytywny trend wyraźnej poprawy marży handlowej. To efekt systematycznego zwiększania udziału bieżącej wysokomarżowej kolekcji w  sprzedaży Top Secret, co z nawiązką rekompensuje mniejszą sprzedaż towarów z poprzednich sezonów. Obroty Grupy Redan, uwzględniające również sprzedaż segmentu dyskontowego TXM, wyniosły w listopadzie br. około 54 mln zł i były na porównywalnym poziomie w ujęciu r./r.

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w listopadzie br. wyniosła ok. 20 mln zł i była o 5% niższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

- Pomimo spadku sprzedaży listopad był dla nas kolejnym udanym miesiącem, w którym kontynuowaliśmy pozytywną tendencję w zakresie wzrostu marży handlowej. To efekt lepszego zarządzania towarem i systematycznego zwiększenia sprzedaży bieżącej wysokomarżowej kolekcji, która z nawiązką zastępuje mniejszą sprzedaż towarów z poprzednich sezonów z niższą marżą. Jest to szczególnie widoczne w e-commerce. W sklepach marki Top Secret w Polsce cały czas osiągamy wzrost sprzedaży. Na zmniejszenie obrotów całego segmentu nadal wpływ ma zmniejszanie powierzchni handlowej sieci głównie w związku z zamykaniem sklepów Troll i przenoszeniem sprzedaży artykułów tego brandu wyłącznie do kanału e-commerce. To proces, który również zapewnia nam poprawę osiąganej marży

– powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec listopada br. wyniosła 37,4 tys. m2 i była na poziomie o 10% niższym niż w tym samym momencie 2016 r. Narastająco od początku roku obroty całego segmentu modowego wyniosły ok. 207 mln zł i były o 4% niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w listopadzie br. wyniosła około 34 mln zł, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku.

- Pomimo, iż wciąż odczuwamy skutki nieprecyzyjnego zatowarowania sieci z pierwszej połowy roku – przychody osiągnięte w listopadzie oceniamy pozytywnie. Nadal pracujemy nad poprawą oferty, działań operacyjnych oraz zaopatrzenia sklepów. Jesteśmy przekonani, że kolejne kwartały pokażą, iż obraliśmy słuszny kierunek, a nasze wyniki finansowe będą systematycznie poprawiane

– powiedział Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM S.A.

- Jesteśmy na dobrej drodze aby przyrost sprzedaży w odniesieniu do powierzchni sklepów był co najmniej równy wzrostowi wielkości sieci -– dodaje Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM S.A.

Sieć TXM na koniec listopada br. składała się z 402 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,3 tys. m2, która była o 10% wyższa niż na koniec listopada 2016 r. W ujęciu narastającym sprzedaż TXM od początku roku wyniosła ok. 335 mln zł i była wyższa o ok. 2% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w listopadzie br. osiągnęła ok. 54 mln zł przychodów i były one na zbliżonym poziomie do uzyskanych w tym samym okresie rok temu. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec listopada wyniosła 143,7 tys. m2, co oznacza wzrost o 4% w odniesieniu do listopada 2016. Narastająco po jedenastu miesiącach tego roku obroty Grupy Redan wyniosły łącznie około 542 mln zł i były niższe o ok. 0,5% w ujęciu r./r.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Redan

Top Secret kontynuuje zwiększanie osiąganej marży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.