TNS Polska: Już 30% Polaków kupuje żywność ekologiczną

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-02 | 17:30
Delikatesy Organic Farma Zdrowia są najbardziej rozpoznawalną marką wśród specjalistycznych sklepów ekologicznych - wynika z najnowszych badań TNS Polska. Delikatesy zna 3,1% Polaków. Żaden inny sklep ani sieć w Polsce nie zbliżyły się do tego wyniku. Wśród entuzjastów żywności organicznej znajomość marki Organic Farma Zdrowia wynosi 6%.
- Jesteśmy niewątpliwym liderem – komentuje wyniki badań Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.  - Ale satysfakcjonuje nas to w szerszym kontekście - dotarliśmy do konsumentów nie tylko z naszą marką, ale przede wszystkim z organiczną żywnością. Zbudowaliśmy największą w Polsce ekologiczną sieć z ponad 20 delikatesami w najatrakcyjniejszych lokalizacjach w kraju. Podstawą popularyzacji żywności organicznej jest bowiem jej dostępność – tłumaczy Chłoń. – Drugim niezbędnym elementem jest edukacja - dodaje.
Niezależne badania TNS Polska „Żywność ekologiczna w opiniach Polaków” zostały zlecone przez Organic Farma Zdrowia.
Nie bazary, ale specjalistyczne sklepy
Jak pokazały wyniki dla blisko połowy Polaków to specjalistyczny sklep jest podstawowym miejscem sprzedaży żywności ekologicznej. Odpowiedziało w ten sposób 47%  badanych i blisko 2/3 (63%) mieszkańców największych polskich miast.  
- Te wyniki to dowód na dojrzałość konsumencką Polaków i ich rosnące wymagania – uważa Sławomir Chłoń. – Klienci chcą mieć pewność, że kupują prawdziwie ekologiczny produkty, a nie sprytnie i nieuczciwie spozycjonowane przez producenta artykuły konwencjonalne. Zapewnić może im to właśnie sklep, który specjalizujące się w organicznej sprzedaży. Polacy też coraz bardziej cenią sobie możliwość skonsultowania się z wyszkolonym personelem, zasięgnięciem profesjonalnej rady – dodaje.   
W badaniach TNS Polska respondenci dopiero na kolejnych miejscach wymieniali inne możliwe miejsca zakupu żywności ekologicznej. 27% Polaków szukałoby żywności ekologicznej bezpośrednio w gospodarstwie rolnym, 22% na bazarze, a 16% w super/hipermarkecie.
Już 30% Polaków kupuje żywność ekologiczną i chce kupować więcej
Badania TNS dla Organic Farma Zdrowia pokazują, że już ponad milion Polaków (4%) regularnie kupuje żywność organiczną. Znacznie więcej, bo 26% zaopatruje się w nią nieregularnie, za to deklaruje, że chce kupować ekologiczne produkty częściej. - Razem to 30% entuzjastów ekologicznego żywienia – podsumowuje prezes Chłoń.
Jedynie 9% badanych sceptycznie odnosi się do kupowania ekologicznego jedzenia – większość z nich nie potrafi jednak wskazać powodów takiego podejścia. Pozostali ankietowani zachowali postawę neutralną.
Polacy wiedzą, czym jest żywność ekologiczna, gorzej z certyfikatami
62% Polaków wie, że podstawowym wyróżnikiem żywności organicznej jest brak środków chemicznych przy jej produkcji. 29% badanych opisując żywność ekologiczną wspomina o czystym, nieskażonym środowisku, z którego ona pochodzi. Co piąty Polak mówi o bogactwie w składniki odżywcze produktów organicznych. Oznacza to, że Polacy rozumieją pojęcie biożywności i mają trafne z nią skojarzenia.  
Badania wskazują jednak na niską wśród Polaków świadomość istnienia certyfikatów ekologicznych. Jedynie 14% badanych zauważyło, że ekożywność opatrzona jest specjalnym certyfikatem. A to właśnie i wyłącznie certyfikacja jest gwarancją ekologicznego pochodzenia produktu.  
- Warto zwrócić uwagę na istniejącą potrzebę informacji i edukacji – komentuje Urszula Krassowska, Account Director TNS Polska. - Wiele osób przyznaje się wprost do zbyt małej wiedzy w tej dziedzinie. Choć większość Polaków nie ma trudności z określeniem, czym jest żywność ekologiczna, to jednak tylko wąska grupa zwraca uwagę na certyfikaty wyróżniające ten typ żywności - zaznacza.
Polaków przekonuje smak - zdrowie na drugim miejscu
Najczęściej wymienianą zaletą żywności organicznej jest dla Polaków jej wyróżniający smak. – T o swoisty ewenement w skali światowej – zauważa prezes Sławomir Chłoń – W większości badań przeprowadzanych w innych krajach pierwszym powodem wybierania produktów organicznych są ich walory zdrowotne.Lepszy smak i/lub zapach produktów organicznych jako pierwszy argument za kupowaniem żywności ekologicznej pojawił się w 42% wskazań. Tuż za nimi uplasowała się troska o zdrowie (39% wskazań), a więc przekonanie o pełnowartościowym charakterze ekologicznej żywności oraz braku w niej szkodliwych dla zdrowia substancji - mówi prezes Chłoń.
Smak żywności organicznej doceniają zwłaszcza osoby kupujące żywność organiczną regularnie (53% wskazań) oraz mieszkańców wsi (47%) – zatem najbardziej doświadczeni i świadomi konsumenci tej kategorii.
Zobacz sklepy Organic Farma Zdrowia w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2012-07-28 do 2012-07-29

Zobacz także

TNS Polska: Już 30% Polaków kupuje żywność ekologiczną

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.