Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w czerwcu br. obroty na poziomie 35,5 mln zł, co oznacza 8% poprawę r./r. Miniony miesiąc pod względem zrealizowanej sprzedaży był kolejnym, po maju, szczególnie udanym okresem dla segmentu dyskontowego. Obroty sieci TextilMarket wzrosły aż o 7% mimo niewielkiego wzrostu powierzchni handlowej na względem zeszłego roku.
O 8% do 35,5 mln zł wzrosły w czerwcu obroty Grupy Redan, względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Powierzchnia handlowa całej sieci należącej do właściciela marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, zwiększyła się r./r. o 7% do 99,4 tys. m2. Narastająco przez pierwsze sześć miesięcy br. łączne przychody Grupy Redan poprawiły się r./r. o 8% i wyniosły 209 mln zł.
-
W czerwcu poprawę obrotów uzyskaliśmy zarówno w segmencie modowym, jak i dyskontowym. Sprzedaż tego drugiego segmentu jest coraz bardziej obiecująca. Przychody w ujęciu rok do roku zwiększyły się o 7%, podczas gdy powierzchnia handlowa przyrosła zaledwie o 2%. Czerwiec był jednocześnie kolejnym po maju miesiącem, gdy TextilMarket notował większą dynamikę sprzedaży niż wynosiło tempo rozwoju sieci. To dla nas satysfakcjonujące dane, bo potwierdzają, że wdrożone zmiany w ofercie zostały pozytywnie przyjęte przez klientów zapewniając nam także poprawę efektywności tej części biznesu – podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA.
Obroty sieci TextilMarket wyniosły w czerwcu 19,3 mln zł, czyli o 7% więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W tym czasie powierzchnia handlowa tego segmentu zwiększyła się o 2% do 60,4 tys. mkw. W ujęciu narastającym od stycznia do czerwca sprzedać w dyskontach zapewniła 105,9 mln zł, czyli o 4% więcej niż w analogicznym okresie 2012 r.
W segmencie modowym obroty w czerwcu 2013 r. wzrosły o 10% r./r. i wyniosły 16,1 mln zł. Z tego e-commerce zapewnił 2 mln zł przychodów, czyli 39% więcej niż przed rokiem. Narastająco przez pierwszych sześć miesięcy sprzedaż odzieży pod markami Top Secret, Troll i Drywash przyniosła łącznie 103 mln zł, co oznacza wzrost o 12% r./r. Z tego poprzez e-sklep do klientów trafiły towary za 13,4 mln zł. To o 51% większa wartość w porównaniu do tego samego okresu 2012 r.
Na koniec minionego miesiąca powierzchnia sklepów segmentu modowego sięgała 39,0 tys. m2 i była o 10% większa niż rok wcześniej. -
Cieszy nas wzrost obrotów segmentu modowego, jednak na razie w większości jest on generowany rozwojem powierzchni handlowej. Liczymy na znaczną poprawę dynamiki obrotów w drugiej połowie tego roku, kiedy do oferty wejdzie kolekcja jesienna odpowiadająca aktualnym oczekiwaniom i potrzebom klientów – powiedział Bogusz Kruszyński.
Zobacz sklepy TextilMarket w centrach handlowych
Tagi: