Tchibo z Certyfikatem Zielony Sklep

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-01-30 | 16:03
Certyfikat Zielony Sklep to pierwszy w Polsce standard ekologiczny dedykowany podmiotom branży handlowo-usługowej posiadającym punkty sprzedaży detalicznej. Powstał w wyniku współpracy firmy Tchibo Warszawa i organizacji pozarządowej Fundacja Partnerstwo dla Środowiska. Sklepy Tchibo, jako pierwsze w Polsce, otrzymały Certyfikat Zielony Sklep.
- Certyfikat Zielony Sklep to pierwszy tego typu standard ekologiczny na polskim rynku – wyjaśnia Ewa Figórska, kierownik Centrum Edukacji Ekonomicznej z Fundacji Partnerstwo dla Środowiska. Dzięki zewnętrznej weryfikacji podejmowanych działań, poprzez certyfikujący audyt środowiskowy, firma może w niezależny sposób potwierdzić swoje osiągnięcia, a po otrzymaniu certyfikatu pozyskać nowych, bardziej świadomych i wymagających klientów. Standard koncentruje się na prostych i praktycznych rozwiązaniach możliwych do wdrożenia w typowym dla branży miejscu pracy.
Certyfikat Zielony Sklep powstał dzięki unikalnej współpracy organizacji pozarządowej – Fundacji Partnerstwo dla Środowiska i firmy z branży handlu detalicznego – Tchibo Warszawa. - Pozwoliło to na wypracowanie konsensusu pomiędzy wizją organizacji pozarządowej a realnym, rynkowym funkcjonowaniem dużego międzynarodowego przedsiębiorstwa, prowadzącego punkty sprzedaży na terenie całej Polski – wyjaśnia Ewa Figórska. Przykładem korzyści płynących ze współpracy tak różnych podmiotów była możliwość weryfikacji założonych przez ekspertów Fundacji poziomów spełnienia kryteriów poprzez przeprowadzenie wstępnych audytów środowiskowych w punktach sprzedaży detalicznej, pozwalająca na ustalenie takich wartości, które z jednej strony nie są w dzisiejszych warunkach spełniane automatycznie, a z drugiej są realne do osiągnięcia.
Sklepy Tchibo jako pierwsze w Polsce otrzymały Certyfikat Zielony Sklep. Jest to niezależne potwierdzenie, że placówki te działają w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego i uwzględniają zasady społecznej odpowiedzialności. - Realizując nasz program prośrodowiskowy w obszarze sprzedaży i administracji, zauważyliśmy brak standardu  środowiskowego dedykowanego punktom sprzedaży detalicznej – opowiada Ewelina Wasilewska, kierownik ds. CSR w Tchibo Warszawa. - Wspólnie z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska udało nam się stworzyć taki standard, który może służyć całej branży. Jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy standard i uzyskaliśmy Certyfikat Zielny Sklep dla 51 sklepów Tchibo.
Kryteria Certyfikatu Zielony Sklep zostały opracowane na kanwie międzynarodowych standardów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu ISO 26000 i zasad raportowania zrównoważonego rozwoju Global Reporting Initiative (GRI). Międzynarodowa norma ISO 26000 zawiera wytyczne, do jakich wszelkiego rodzaju organizacje powinny się stosować, by działać odpowiedzialnie. Z kolei GRI to zestaw ramowych zasad i szczegółowych wskaźników raportowania kwestii ekonomicznych, społecznych i środowiskowych i społecznych odnośnie zrównoważonego rozwoju.
Nad prawidłowym funkcjonowaniem Certyfikatu Zielony Sklep czuwa Kapituła Certyfikatu – niezależny organ doradczy, którego zadaniem jest udział w rozwoju systemu certyfikacji oraz nadzór nad pracą Komisji ds. Certyfikatu. Do Kapituły zaproszeni zostali niezależni eksperci, przedstawiciele wiodących w Polsce instytucji działających w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, handlu detalicznego: Tchibo Warszawa i świata nauki (Akademii Górniczo-Hutniczej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Warszawskiego).
Aby otrzymać Certyfikat, firma musi się poddać szczegółowemu audytowi środowiskowemu, przeprowadzanemu przez akredytowanego audytora Fundacji. Raport z audytu zatwierdzany jest podczas spotkań Komisji ds. Certyfikatu Zielony Sklep. System certyfikacji jest trójstopniowy; w zależności od poziomu spełnienia kryteriów fakultatywnych, firma może otrzymać trzeci, drugi lub pierwszy (najwyższy) stopień certyfikatu. Certyfikat przyznawany jest na okres dwóch lat. Po tym okresie konieczne jest ponowne poddanie się procesowi weryfikacji.

Zobacz sklepy Tchibo w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2013-01-04 do 2013-01-31

Zobacz także

Tchibo z Certyfikatem Zielony Sklep

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.