Rząd Niemiec przyznał firmie Tchibo prestiżową CSR-Preis (Nagrodę CSR) za wzorowe i odpowiedzialne społecznie podejście w biznesie. Nagroda była wręczana po raz pierwszy i otrzymały ją firmy, które oparły swoją strategię i działalność na zasadach społecznej, ekologicznej i ekonomicznej odpowiedzialności.
Tchibo jest jedną z największych niemieckich firm z sektora dóbr konsumenckich i handlu detalicznego, działającą na międzynarodowym rynku. Od 2006 roku zrównoważony rozwój jest integralną częścią strategii biznesowej Tchibo. Firma oferuje klientom to, co jest wyróżnikiem marki Tchibo: najwyższej jakości kawę paloną oraz szeroki asortyment produktów ze zmieniających się co tydzień kolekcji. W swoim podejściu firma dąży do prowadzenia działalności, która będzie w 100% zrównoważona. Te starania zostały docenione przez zewnętrzne autorytety.
Po raz pierwszy w historii rząd Niemiec wyróżnił firmy realizujące strategię zrównoważonego rozwoju, przyznając im CSR-Preis. Gerd Hoofe, sekretarz stanu w niemieckim Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, pełniący funkcję przewodniczącego jury, wręczył nagrody wyróżnionym firmom. W swym przemówieniu podkreślił, iż: -
Laureaci CSR-Preis Rządu Niemiec 2013 w sposób wzorowy uczynili dalekowzroczne i odpowiedzialne działanie nieodłącznym i żywym elementem swojej codziennej praktyki biznesowej. Stanowią przykład szczególnie godny naśladowania, dowodząc, że przedsiębiorcy na szeroką skalę prowadzą działalność z uwzględnieniem nie tylko aspektów ekonomicznych, ale również społecznych i ekologicznych, dążąc do wspólnego dobra.
Spośród ponad 220 zgłoszeń i 20 nominowanych przedsiębiorstw siedmioosobowe jury uhonorowało firmę Tchibo CSR-Preis w kategorii „Firmy zatrudniające 5 000 lub więcej pracowników”. Nagroda została przyznana za prowadzenie działalności, w której firma wyróżnia się pod każdym względem dbałością o zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu, z uwzględnieniem całego łańcucha wartości.
-
Ta wybitna nagroda jest potwierdzeniem pracy, którą do tej pory wykonaliśmy, na naszej drodze do 100% zrównoważonej działalności. Jest dla nas również wielkim zobowiązaniem do dalszej pracy zmierzającej do osiągnięcia tego celu - powiedział dr Marcus Conrad, Chief Executive Officer, Tchibo GmbH, podczas przemówienia po odebraniu nagrody.
Nagrody przyznawane były na podstawie ankiet skierowanych do kierownictwa firmy, w których należało podać informacje dotyczące pięciu obszarów działania, takich jak zarządzanie przedsiębiorstwem, rynek, miejsce pracy, środowisko naturalne i społeczeństwo. Dokonana samoocena została następnie potwierdzona na drodze szczegółowych ankiet przeprowadzonych przez niezależnych ekspertów reprezentujących związki zawodowe oraz organizacje zawodowe, ekologiczne i społeczne.
Zobacz sklepy Tchibo w centrach handlowych
Tagi: