Polacy coraz więcej czasu spędzają w centrach handlowych, ale też mają wobec nich większe wymagania. Jak wynika z badań Millward Brown dla Tarasów Zamkowych w Lublinie, galeria handlowa to miejsce, do którego przychodzą klienci nie tylko na zakupy, ale też odpocząć, zjeść obiad z rodziną czy załatwić codzienne sprawy.
9 na 10 Polaków jest zdania, że w dobrym centrum handlowym nie może zabraknąć sklepów popularnych marek odzieżowych. Zarówno spontanicznie, jak i przy badaniu wspomaganym ankietowani najczęściej wskazywali duże, znane sieci odzieżowe, z czego najbardziej pożądane okazały się H&M oraz Reserved. Ponad 3/4 badanych nie wyobraża sobie też galerii handlowej bez szerokiej oferty sklepów z obuwiem oraz drogerii. Wśród tych pierwszych najczęściej wymienianie były multibrandowe CCC i Deichmann. W kategorii sklepów z kosmetykami liderem okazał się Rossman, na którego wskazało aż 74% ankietowanych.
Wyróżnij się, albo zgiń
Badania przeprowadzone przez Millward Brown dla Tarasów Zamkowych pokazują też, że kluczowym czynnikiem, decydującym o odwiedzeniu nowego centrum handlowego, jest atrakcyjność i zróżnicowanie oferty. Na ten aspekt zwróciło uwagę aż 3/4 respondentów. Klienci oczekują marek wcześniej niedostępnych lub dostępnych tylko w nielicznych galeriach handlowych w ich mieście. W przypadku lublinian były to m.in. Zara, Bershka i Stradivarius. Badani równie chętnie odwiedziliby też autorskie sklepy designerskie, butiki projektantów mody oraz sklepy marek uznawanych za ekskluzywne. Dlatego w Tarasach Zamkowych oprócz wyżej wymienionych znalazły się m.in. Waggon Paris, Guess, butik Lidii Kality czy Modlishka Agaty Pietras.
- Pierwszy krokiem do sukcesu każdej nowo powstającej galerii jest poznanie oczekiwań przyszłych klientów i wyjście im naprzeciw. Tenant-mix Tarasów Zamkowych został zaprojektowany bardzo starannie. Wśród najemców znalazły się zarówno popularne marki, jak i salony debiutujące w Lublinie. Wprowadziliśmy też nowatorską formułę pop-up store, dzięki czemu młodzi projektanci mają szansę zaprezentować się szerszej publiczności, a klienci kupić designerskie i unikatowe produkty - mówi Marta Drzewiecka, center manager Tarasów Zamkowych. –
Dużym zainteresowaniem cieszy się też 10 skandynawskich multibrandowych sklepów z branży modowej i wyposażenia wnętrz, które zadebiutowały w Polsce właśnie w Tarasach Zamkowych - dodaje Marta Drzewiecka.
Zakupy to nie wszystko
Jednak centrum handlowe to nie tylko miejsce, w którym zrobimy zakupy. Dla wielu osób wizyta w galerii handlowej to także sposób na spędzenie wolnego czasu i okazja do załatwienia różnych spraw czy spotkania biznesowego.
-
Od galerii handlowych wymagamy obecnie o wiele więcej niż kiedyś. Mówiąc obrazowo, centrum handlowe można porównać do miasta w pigułce. Powinno być to miejsce, w którym nie tylko zrobimy zakupy, ale też zjemy obiad z rodziną, spotkamy się z przyjaciółmi na kawie czy w kręgielni, wyślemy list, pójdziemy do klubu fitness. Jednym słowem - połączymy przyjemne z pożytecznym – mówi Marta Drzewiecka, center manager Tarasów Zamkowych.
Jak wynika z badań Millward Brown dla Tarasów Zamkowych, najbardziej pożądane miejsca relaksu w centrum handlowym to kawiarnia (63%), bar (47%) i restauracja (46%). 1/3 badanych chciałaby też, aby w galerii handlowej znalazła się kręgielnia i klub fitness. Nic więc dziwnego, że w Tarasach Zamkowych ponad 1.500 m kw. wynajął najnowocześniejszy w Lublinie klub !CON Fitness, a ofertę rozrywkową dopełniło dwupoziomowe centrum Enjoy Club & Bowling. Na pierwszym poziomie znajduje się klubokawiarnia wraz z restauracją, natomiast na drugim klienci mają do dyspozycji klub nocny wraz z salami VIP i coctail barem oraz kręgielnię.
Klient ma zawsze rację
Galerię handlowe w Polsce wyrastają jak przysłowiowe grzyby po deszczu, a inwestorzy starają się jak najlepiej wpisać w oczekiwania przyszłych klientów. Ze względu na rosnącą konkurencję obecnie coraz częściej do głosu dochodzi klient.
-
To on chce mieć - i ma - realny wpływ na nowo powstający obiekt – mówi Marta Drzewiecka, center manager Tarasów Zamkowych –
Nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy, że centra handlowe nie istnieją bez ludzi, powstają dla ludzi i powinny być projektowane z myślą o zmieniających się potrzebach i rosnących wymaganiach klientów – dodaje Marta Drzewiecka.
Na podstawie:
* „Badanie potrzeb potencjalnych Klientów centrum handlowego Tarasy Zamkowe w Lublinie” opracowane w 2014 roku przez Millward Brown dla IMMOFINANZ Group - inwestora Tarasów Zamkowych, próba: 300 osób
**„Jakościowe pogłębienie specyfiki lubelskich zakupowiczów i eksploracja ich upodobań”, badanie fokusowe przeprowadzone w 2014 roku przez Millward Brown dla IMMOFINANZ Group - inwestora Tarasów Zamkowych.
Tagi: