Tarasy Zamkowe: Polacy na zakupach coraz bardziej wymagający

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-06-24 | 15:24
Polacy coraz więcej czasu spędzają w centrach handlowych, ale też mają wobec nich większe wymagania. Jak wynika z badań Millward Brown dla Tarasów Zamkowych w Lublinie, galeria handlowa to miejsce, do którego przychodzą klienci nie tylko na zakupy, ale też odpocząć, zjeść obiad z rodziną czy załatwić codzienne sprawy.
9 na 10 Polaków jest zdania, że w dobrym centrum handlowym nie może zabraknąć sklepów popularnych marek odzieżowych. Zarówno spontanicznie, jak i przy badaniu wspomaganym ankietowani najczęściej wskazywali duże, znane sieci odzieżowe, z czego najbardziej pożądane okazały się H&M oraz Reserved. Ponad 3/4 badanych nie wyobraża sobie też galerii handlowej bez szerokiej oferty sklepów z obuwiem oraz drogerii. Wśród tych pierwszych najczęściej wymienianie były multibrandowe CCC i Deichmann. W kategorii sklepów z kosmetykami liderem okazał się Rossman, na którego wskazało aż 74% ankietowanych.
Wyróżnij się, albo zgiń
Badania przeprowadzone przez Millward Brown dla Tarasów Zamkowych pokazują też, że kluczowym czynnikiem, decydującym o odwiedzeniu nowego centrum handlowego, jest atrakcyjność i zróżnicowanie oferty. Na ten aspekt zwróciło uwagę aż 3/4 respondentów. Klienci oczekują marek wcześniej niedostępnych lub dostępnych tylko w nielicznych galeriach handlowych w ich mieście. W przypadku lublinian były to m.in. Zara, Bershka i Stradivarius. Badani równie chętnie odwiedziliby też autorskie sklepy designerskie, butiki projektantów mody oraz sklepy marek uznawanych za ekskluzywne. Dlatego w Tarasach Zamkowych oprócz wyżej wymienionych znalazły się m.in. Waggon Paris, Guess, butik Lidii Kality czy Modlishka Agaty Pietras.
- Pierwszy krokiem do sukcesu każdej nowo powstającej galerii jest poznanie oczekiwań przyszłych klientów i wyjście im naprzeciw. Tenant-mix Tarasów Zamkowych został zaprojektowany bardzo starannie. Wśród najemców znalazły się zarówno popularne marki, jak i salony debiutujące w Lublinie. Wprowadziliśmy też nowatorską formułę pop-up store, dzięki czemu młodzi projektanci mają szansę zaprezentować się szerszej publiczności, a klienci kupić designerskie i unikatowe produkty - mówi Marta Drzewiecka, center manager Tarasów Zamkowych. – Dużym zainteresowaniem cieszy się też 10 skandynawskich multibrandowych sklepów z branży modowej i wyposażenia wnętrz, które zadebiutowały w Polsce właśnie w Tarasach Zamkowych - dodaje Marta Drzewiecka.
Zakupy to nie wszystko
Jednak centrum handlowe to nie tylko miejsce, w którym zrobimy zakupy. Dla wielu osób wizyta w galerii handlowej to także sposób na spędzenie wolnego czasu i okazja do załatwienia różnych spraw czy spotkania biznesowego.
- Od galerii handlowych wymagamy obecnie o wiele więcej niż kiedyś. Mówiąc obrazowo, centrum handlowe można porównać do miasta w pigułce. Powinno być to miejsce, w którym nie tylko zrobimy zakupy, ale też zjemy obiad z rodziną, spotkamy się z przyjaciółmi na kawie czy w kręgielni, wyślemy list, pójdziemy do klubu fitness. Jednym słowem - połączymy przyjemne z pożytecznym – mówi Marta Drzewiecka, center manager Tarasów Zamkowych.
Jak wynika z badań Millward Brown dla Tarasów Zamkowych, najbardziej pożądane miejsca relaksu w centrum handlowym to kawiarnia (63%), bar (47%) i restauracja (46%). 1/3 badanych chciałaby też, aby w galerii handlowej znalazła się kręgielnia i klub fitness. Nic więc dziwnego, że w Tarasach Zamkowych ponad 1.500 m kw.  wynajął najnowocześniejszy w Lublinie klub !CON Fitness, a ofertę rozrywkową dopełniło dwupoziomowe centrum Enjoy Club & Bowling. Na pierwszym poziomie znajduje się klubokawiarnia wraz z restauracją, natomiast na drugim klienci mają do dyspozycji klub nocny wraz z salami VIP i coctail barem oraz kręgielnię.    
Klient ma zawsze rację
Galerię handlowe w Polsce wyrastają jak przysłowiowe grzyby po deszczu, a inwestorzy starają się jak najlepiej wpisać w oczekiwania przyszłych klientów. Ze względu na rosnącą konkurencję obecnie coraz częściej do głosu dochodzi klient.
- To on chce mieć - i ma - realny wpływ na nowo powstający obiekt – mówi Marta Drzewiecka, center manager Tarasów Zamkowych – Nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy, że centra handlowe nie istnieją bez ludzi, powstają dla ludzi i powinny być projektowane z myślą o zmieniających się potrzebach i rosnących wymaganiach klientów – dodaje Marta Drzewiecka.
Na podstawie:
* „Badanie potrzeb potencjalnych Klientów centrum handlowego Tarasy Zamkowe w Lublinie” opracowane w 2014 roku przez Millward Brown dla IMMOFINANZ Group - inwestora Tarasów Zamkowych, próba: 300 osób
 **„Jakościowe pogłębienie specyfiki lubelskich zakupowiczów i eksploracja ich upodobań”, badanie fokusowe przeprowadzone w 2014 roku przez Millward Brown dla IMMOFINANZ Group - inwestora Tarasów Zamkowych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-10-24 do 2015-10-24

Tarasy Zamkowe: Polacy na zakupach coraz bardziej wymagający

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.