Brytyjski fundusz Meyer Bergman, właściciel Galerii Katowickiej, może zaliczyć rok 2016 do wyjątkowo udanych. W ciągu 3 lat sprzedaż w obiekcie rosła o 19%, 34%, a w 2016 o kolejne 13%. W tym samym czasie odwiedzalność zwiększyła się o ponad 3,5 mln, przy czym tylko w 2016 o 1,1 mln osób, tj. o 8% względem 2015, rosnąc miesięcznie nawet o 23% i przekraczając kolejno progi: 1,2 mln, 1,3 mln oraz 1,5 mln Klientów w miesiącu. W tym samym czasie Footfall Index Poland w centrach handlowych spadał nawet do -13%, a w całym roku do -0,1%*.
2016 był dla Galerii Katowickiej trzecim rokiem z rzędu nieprzerwanych wzrostów sprzedaży i odwiedzalności. Efektem konsekwentnie i równolegle prowadzonych działań w obszarze leasingu, marketingu oraz przebudowy jest aż 25 nowo podpisanych umów najmu. Jeśli ten trend zostanie podtrzymany, rok 2017 zamknięty zostanie 100% najmem obiektu.
Szeroko zakrojony proces rekomercjalizacji, rewitalizacja II piętra, relokacje i strefowanie lokali, rozbudowa oferty gastronomicznej oraz wdrożenie platformy pro-sprzedażowej z programem lojalnościowym i unikalnymi w skali kraju kampaniami marketingowymi - były głównymi projektami Galerii Katowickiej w mijającym roku.
Cały zespół aktywnie pracował nad wzmocnieniem oferty usługowo – rozrywkowej, kierowanej do rodzin, wprowadzając marki takie jak Martes Sport (prawie 1.000 mkw), megastore Matras ( obecnie ok. 500 mkw), plac zabaw Fit4Kids (75 mkw) czy Szkoła Tańca Iskra (190 mkw). Tylko w samym grudniu podpisane zostały aż 4 nowe umowy najmu, m.in. z nowym operatorem gastronomicznym, który właśnie w Galerii Katowickiej otworzy swój pierwszy lokal na Śląsku oraz nowym reprezentantem mody męskiej.
Meyer Bergman jest szczególnie dumny, mogąc szerzej zakomunikować tak dobre wyniki Galerii Katowickiej. Polska jest atrakcyjnym, rosnącym rynkiem, przyciągającym zarówno krajowe, jak i międzynarodowe marki, szukające obiektów komercyjnych gwarantujących tak duże dotarcia do klienta. Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyły katowickie Centrum. Doskonałe wyniki, osiągnięte w 2016, to tylko zapowiedź tego, co nastąpi i świetny start w rozpoczęty właśnie rok 2017
– mówi Peter Evans, Asset Manager for Central and Eastern Europe and Vice President w Meyer Bergman.
Kolejnym potwierdzeniem dobrych wyników Galerii Katowickiej jest sukces programu lojalnościowego, do którego w 2016 roku przystąpiło ponad 17,5 tys. uczestników, a 32 tys. pobrało innowacyjną, pierwszą tego typu w Europie, aplikację zakupową Navishopper. Tylko w ostatnim miesiącu klienci zarejestrowali w programie lojalnościowym 14 tys. paragonów, odbierając w 2016 ponad 9 tys. nagród. Jest to pierwszy program lojalnościowy w Polsce, wdrożony w galerii handlowej z tak dużym sukcesem.
To był fantastyczny rok Galerii Katowickiej. Dzięki wielu inicjatywom - rozbudowie food courtu, zmianom w tenant-mix, relokacjom oraz programowi lojalnościowemu czy organizowanym z rozmachem wydarzeniom - nasze Centrum odniosło tak duży sukces. Wprowadzenie wielu nowych marek i dywersyfikacji najemców procentują nie tylko w wynikach, ale w samym postrzeganiu tego miejsca przez klientów, jako ulubionej destynacji zakupowej dla mieszkańców Śląska. Możemy zatem śmiało mówić o niekwestionowanej, silnej pozycji konkurencyjnej Galerii Katowickiej dla całego regionu
– podsumowuje Ilona Szafer, Asset Manager odpowiedzialna za Galerię Katowicką z ramienia funduszu Meyer Bergman.
* za: ShopperTrak National Index Poland