Strategia E.Leclerc na rok 2013

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-04-28 | 10:27
Niskie ceny i stała, szeroka oferta, komfort zakupów, społeczna odpowiedzialność to cztery zasadnicze filary działania E.Leclerc w 2013 roku. Kluczowa dla E.Leclerk jest również konsekwentna strategia stałego rozwoju.
Priorytetem dla E.Leclerc jest konsekwentna polityka niskich cen. Na polskim rynku marka wyróżnia się wysoką jakością obsługi właściwą dla delikatesów, przy jednoczesnym utrzymaniu cen na poziomie hipermarketów. W kategorii produktów o najniższych cenach posiada własną markę €.C.O+. Segment private label jest stale rozwijany, gdyż pozwala dostosować ofertę do aktualnych oczekiwań konsumentów.
W swojej ofercie E.Leclerc stale utrzymuje szeroki asortyment produktów. W każdej kategorii można znaleźć bardzo duży wybór marek z różnych przedziałów cenowych, zwykle niedostępny w sieciach hipermarketów. E.Leclerc wychodzi naprzeciw osobom poszukującym specyficznego asortymentu, jak np. artykuły bio czy te nie zawierające glutenu. 18 hipermarketów posiada specjalny dział z produktami dietetycznymi i zdrową żywnością. We wszystkich działach sprzedawane są przede wszystkim produkty polskich wytwórców. Realizując ideę świadomego wspierania rozwoju lokalnych rynków, E.Leclerc Polska kontynuuje zapoczątkowany w 2011 roku projekt „Producenci Lokalni”. Jest to odpowiedź na rosnące zainteresowanie polskich konsumentów wyrobami wysokiej jakości, które pochodzą ze znanych lokalnych źródeł.
Ruch zwraca szczególną uwagę na budowanie relacji z klientem poprzez tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych. W tym celu wprowadza nowe narzędzia ułatwiające dokonywanie zakupów w sklepach E.Leclerc. Najtańszy koszyk produktów prezentuje na stronie www, profilu Facebook oraz w gazetkach koszyk najtańszych 15 produktów dostępnych aktualnie w ofercie. W zestawieniu znajdują się zawsze produkty o najniższych cenach na rynku. Lista zakupów online umożliwia klientom E.Leclerc tworzenie przez stronę internetową własnych list zakupów na podstawie aktualnych gazetek. Ruch stale unowocześnia także swoje sklepy, które są wizytówką firmy. W ostatnim czasie dokonano modernizacji placówek we Wrocławiu, Rzeszowie i Lublinie. Inwestycje objęły m.in. poszerzenie i odnowienie działów, wymianę sprzętu oraz montaż nowych instalacji energetycznych.
E.Leclerc to unikalny na polskim rynku ruch niezależnych przedsiębiorców, zatrudniający ponad 6 tys. pracowników. Każdy sklep działający pod jego szyldem to odrębny podmiot – oddzielna autonomiczna firma, pracująca na rzecz lokalnego rynku i płacąca podatki w regionie, w którym działa. Dzięki temu sklepy, jako niezależne przedsiębiorstwa mają szansę lepiej dostosowywać swoją ofertę do potrzeb klientów oraz bardziej efektywnie odpowiadać na potrzeby lokalnych społeczności. Włączają się w liczne inicjatywy realizowane przy współpracy z przedstawicielami lokalnych środowisk, władz oraz organizacjami pozarządowymi. E.Leclerc uczestniczy w projektach na rzecz szerszej społeczności. Kontynuuje współpracę z UNICEF i Mennicą Polską w ramach ogólnopolskiej akcji „Reszta w Twoich Rękach”. W 2012 roku projekt zaowocował zgromadzeniem prawie 300 tys. złotych na cele charytatywne. W 2013 roku E.Leclerc planuje rozszerzyć działania z zakresu społecznej odpowiedzialności, o takie akcje jak sprzątanie okolic sklepów czy zbiórki żywności w poszczególnych placówkach.
 Przejawem społecznie odpowiedzialnego podejścia E.Leclerc są również duże inwestycje w technologie obniżające zużycie energii, jak np. energooszczędne oświetlenie czy systemy odzysku ciepła z instalacji chłodniczej. Innym przykładem proekologicznego działania jest uruchomiony w Lublinie automat do skupu opakowań wtórnych. Od początku swojego istnienia w Polsce E.Leclerc zawsze dbał o swoich pracowników. Dzięki temu wielu z nich pracuje w sieci nieprzerwanie od 1995 roku, w tym osoby niepełnosprawne. Polityka zatrudnienia E.Leclerc nie przewiduje zwolnień pracowników po 50 roku życia oraz pracy na akord, jak również nie korzysta z systemu zatrudniania pracowników poprzez agencje pracy czasowej.
Zgodnie ze strategią zwiększania powierzchni handlowej i wchodzenia na nowe rynki, w 2013 roku E.Leclerc otworzy dwa nowe obiekty. Hipermarket w Kaliszu o powierzchni sprzedaży 3,3 tys. mkw. znajdzie się w powstającej w centrum miasta Galerii Amber, a w Szczecinie powstanie pierwszy w tym mieście E.Leclerc o powierzchni sprzedaży 2 tys. mkw. Ekspansja ruchu E.Leclerc Polska to konsekwencja strategii stałego rozwoju realizowanego pomimo kryzysu, który dotknął także branżę handlową. Po otwarciu nowych hipermarketów powierzchnia handlowa E.Leclerc w Polsce wzrośnie do ponad 136 tys. mkw. W najbliższym okresie, do 2015 roku, mają powstawać 2-3 nowe sklepy rocznie.
Zobacz sklepy E.Leclerc w centrach handlowych
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Strategia E.Leclerc na rok 2013

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.