Starbucks szykuje się na zmiany

2020-02-05 | 14:20

2020 rok może być przełomowy dla firmy Starbucks, która z końcem stycznia wydała globalne oświadczenie, w którym zapowiada, że do 2030 stanie się tzw. resource-positive company (firmą pozytywną pod względem zasobów). Zobowiązanie wiąże się przede wszystkim ze zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i odpadów, a ambitne cele mają zostać zrealizowane dzięki wprowadzeniu w życie pięciu strategii.

Starbucks codziennie realizuje swoją misję, u podstaw której od samego początku leżą przede wszystkim zrównoważony rozwój i przekonanie, że firma może zbudować świetny biznes, który przekłada się na dobro wszystkich. 21 stycznia, w otwartym liście zaadresowanym do pracowników, klientów i interesariuszy, Kevin Johnson, dyrektor generalny Starbucks, przedstawił zobowiązania firmy, według których Starbucks w ciągu najbliższych 10 lat będzie dążył do stania się bardziej zasobooszczędnym. Oznacza to m.in. rozsądne zarządzanie zasobami, czyli magazynowanie więcej dwutlenku węgla niż emituje oraz dalsze redukowanie ilości odpadów. W treści listu można znaleźć także 3 wstępne cele na 2030 rok, które zostaną sfinalizowane już w 2021, w 50. rocznicę istnienia firmy.

Wśród globalnych celów znajdują się:

  • redukcja emisji dwutlenku węgla o 50% w bezpośrednich operacjach i łańcuchu dostaw Starbucks,
  • zmniejszenie o 50% ilości odpadów poprzez przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym,
  • uzupełnianie 50% poborów słodkiej i świeżej wody (ze szczególnym uwzględnieniem społeczności i obszarów o wysokim ryzyku wodnym).

Aby cele mogły zostać zrealizowane, Starbucks w ciągu najbliższych 10 lat będzie realizował 5 skupionych na środowisku strategii, takich jak:

  • rozszerzenie opcji roślinnych w menu,
  • odejście od jednorazowych opakowań,
  • inwestowanie w lepsze sposoby gospodarowania odpadami oraz eliminację marnowania jedzenia,
  • rozwijanie bardziej przyjaznych środowisku kawiarni,
  • ponowne zalesianie i uzupełnianie wody w łańcuchu dostaw Starbucks.

- Zbliżając się do 50. rocznicy Starbucks, która przypada już w 2021 r., patrzymy w przyszłość ze zwiększoną świadomością przemijającego czasu oraz przekonaniem, że aby dbać o planetę, którą dzielimy, musimy rzucić sobie wyzwanie i robić więcej we współpracy z innymi – mówi Kevin Johnson, CEO Starbucks, który w liście mówi także: - Dziś bardziej niż kiedykolwiek świat potrzebuje przywództwa w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zgadzamy się z opinią ekspertów, którzy zauważają, że bez drastycznych działań ze strony wszystkich - rządów, firm i jednostek - przystosowanie się do wpływu zmian klimatu w przyszłości będzie daleko trudniejsze i bardziej kosztowne, a także odbije się na naszych łańcuchach dostaw, naszej działalności – a co ważniejsze – na życiu nas wszystkich. Nadszedł czas, aby postawić sobie nowy, odważny cel, wymagający wizjonerskiego myślenia, sposobu pracy, szybkiego działania i inwestowania w zasoby. Deklarując troskę o przyszłość naszej planety oraz zobowiązując się robić więcej, dostrzegam kamień milowy dla naszego biznesu.

Starbucks nie od dziś dla środowiska
Poza zobowiązaniami o zasięgu globalnym, Starbucks od wielu lat stara się minimalizować swój wpływ na środowisko lokalnie – także w Polsce. Aby ograniczyć liczbę zużywanych jednorazowych kubków, firma od 10 lat zachęca swoich Gości do przychodzenia do kawiarni z własnym kubkiem, oferując im zniżkę na zakup dowolnego napoju. W 2019 roku, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, Starbucks został także partnerem aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje m.in. swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Od niedawna, w każdej kawiarni stoją też kosze ze zużytymi fusami po kawie, które Goście mogą brać za darmo i wykorzystać np. jako peeling, ekologiczny nawóz lub środek do czyszczenia domu.

- Wiele mówi się o kryzysie klimatycznym i o skutkach, które ze sobą niesie. Nam zależy jednak nie tylko na rozpowszechnianiu wiedzy, ale także na osiąganiu realnych, pozytywnych rezultatów. Dzięki konsekwencji i wprowadzaniu nowych rozwiązań, widzimy pierwsze zmiany. W zeszłym roku sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła ponad dwukrotnie. Dzięki współpracy z Too Good To Go, zaledwie w ciągu pierwszych 3 miesięcy udało nam się też ocalić przed wyrzuceniem ponad 20 tysięcy produktów, stawiając czoła problemowi marnowania żywności i ograniczając emisję CO2 do atmosfery o ok. 14 ton. Uważam, że mamy z czego być dumni, co nie oznacza, że nie możemy starać się jeszcze bardziej

– mówi Mateusz Sielecki, Prezydent Starbucks CE.

Tagi: CSR Mateusz Sielecki Starbucks Kevin Johnson
Oceń artykuł:

Źródło: Starbucks

Starbucks szykuje się na zmiany

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.