Przychody ze sprzedaży w salonach wyniosły w III kwartale br. 223 mln zł, bez zmian w porównaniu z III kwartałem 2012 r., a na bazie LFL (na bazie porównywalnych sklepów) przychody ze sprzedaży wzrosły o 0,6% r/r.
Przychody ze sprzedaży książek w salonach Empik oraz empik.com wzrosły o 2,6% r/r do 110 mln zł. Najlepszą kategorią w salonach Empik pod względem wzrostu sprzedaży i marży - są artykuły pozawydawnicze (m.in. podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, podróżnicze, przybory szkolne, zabawki, etc.). Sprzedaż tych artykułów wzrosła w III kwartale 2013 r. o 37% r/r. W tym okresie skoncentrowano się na rozwoju marki własnej Basic oraz wprowadzono nowe marki własne w kategorii Craft & Hobby, jak również autorskie kolekcje w asortymencie artykułów szkolnych, np. „Martyna Wojciechowska for Kids”. W IV kwartale br. planowane jest wprowadzenie kolejnych czterech marek własnych w kategorii zabawek, tj. Geniuz (łamigłówki), Chinchilla (pluszaki) oraz Discoveria (nauka i odkrycia).
W kategorii artykułów lifestyle w III kwartale br. zostały wprowadzone kolekcje autorskie przygotowane we współpracy ze znanymi twórcami kultury pod nazwą „Empik Art Unlimited”. W tym projekty specjalne, tj. sygnowane przez uznanych twórców: J. Sarapata, W. Szymborska, J. Machulski (kolekcja Seksmisja), A. Pągowski i inne.
Kategorie film i muzyka zanotowały w III kwartale br. spadek sprzedaży w salonach Empik oraz empik.com - łącznie o 11% r/r, co jest trendem rynkowym już od kilku kwartałów.
W sprzedaży prasy pogłębia się tendencja spadkowąa ze względu na ogólne zmniejszenie popytu. Dynamicznie rosnąca popularność tabletów oraz smartfonów powoduje, że źródłem informacji dla czytelników staje się coraz częściej internet i wersje mobilne poszczególnych tytułów prasowych.
Tagi: