We wrześniu br. sieć TXM osiągnęła łącznie ok. 36 mln zł obrotów, czyli o 19% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Dynamika sprzedaży po raz pierwszy od kilku miesięcy przekroczyła dynamikę przyrostu powierzchni handlowej. Potwierdza to, że TXM coraz szybciej odzyskuje sprawność operacyjną po perturbacjach związanych z wdrożeniem nowego systemu ERP.
Szacunkowa wartość sprzedaży zrealizowana przez TXM we wrześniu br. wyniosła ok. 36 mln zł, co oznacza 19% wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Z tego przychody sklepu internetowego www.txm.pl wyniosły 0,9 mln zł i były o 3% wyższe w ujęciu r./r. W ujęciu narastającym sprzedaż odzieżowej sieci dyskontowej od początku roku wyniosła ok. 265 mln zł i była 2% wyższa niż w roku poprzednim. W tym sprzedaż sklepu online wyniosła ok. 6,5 mln zł i była 10% wyższa w ujęciu r./r.
Sieć TXM na koniec września br. składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,8 tys. m2, która była o 18% wyższa niż na koniec września 2016 r.
- Wrzesień, zgodnie z przewidywaniami z końca sierpnia, a związanymi z przesunięciem zakupów szkolnych, rozpoczął się dobrą dynamiką sprzedaży. Ostateczny wynik sprzedaży, po raz pierwszy od kilku miesięcy, przekroczył dynamiką przyrost sieci. Pozytywny trend sprzedaży wskazuje, że Spółka coraz szybciej odzyskuje sprawność operacyjną po perturbacjach związanych z wdrożeniem nowego systemu ERP. Pomimo tego nadal boryka się ze skutkami wcześniejszego, nieprecyzyjnego planowania zatowarowania sklepów, czego efektem jest konieczność ponadnormatywnych wyprzedaży skutkujących nieznacznym spadkiem marży procentowej rok do roku
- powiedział Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM S.A.