W I kwartale 2015 roku spółka LPP SA, właściciel 5 popularnych marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) osiągnęła przychód ze sprzedaży na poziomie 1 003 mln zł. To o 6% więcej w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Firma dostosowuje swoje plany inwestycyjne do aktualnych uwarunkowań zewnętrznych, nie zmienia jednak długofalowej strategii i kontynuuje rozwój na nowych rynkach – między innymi w Niemczech oraz na Bliskim Wschodzie.
Łączne przychody ze sprzedaży w I kwartale 2015 roku wyniosły 1 003 mln zł. Były one wyższe o około 6 proc. w porównaniu z rezultatem osiągniętym w analogicznym okresie roku 2014. Pod koniec marca br. firma dysponowała 1528 salonami swoich marek o łącznej powierzchni niemal 750 tys. mkw, co oznacza wzrost na poziome 23,5% w stosunku do roku ubiegłego. Od początku stycznia do końca marca br. spółka wypracowała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 23,7 mln zł, natomiast przychody ze sprzedaży w tzw. sklepach porównywalnych w I kwartale 2015 roku spadły o 0,7% (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).
-
Na wyniki w I kwartale wpływ miały przede wszystkim czynniki zewnętrzne. Mocno odczuwamy spadek wartości waluty rosyjskiej, przy równoczesnym bardzo wysokim kursie dolara, ponadto cała branża obserwuje w Polsce spadek liczby klientów odwiedzających centra handlowe – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. - Nie mamy wpływu na uwarunkowania makroekonomiczne i globalną sytuację polityczną, która oddziałuje zarówno na nastroje konsumenckie, jak i sytuację gospodarczą na poszczególnych rynkach. Nasze działania koncentrujemy obecnie na redukcji kosztów – z sukcesami negocjujemy warunki najmu powierzchni handlowych i inwestujemy na nowych rynkach, by dywersyfikować ryzyko i źródła przychodów – dodaje.
Ze względu na sytuację polityczno-gospodarczą, LPP podjęło decyzję o czasowym wstrzymaniu rozwoju sieci w Rosji oraz na Ukrainie, natomiast istniejące już w tych krajach sklepy funkcjonują bez zmian -
To dla nas bardzo ważny region, a sprzedaż w Rosji utrzymuje się na wysokim poziomie, dlatego z uwagą obserwujemy warunki dla inwestycji i nie wykluczamy dalszego rozwoju sieci w tych krajach w kolejnych latach – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.
Zgodnie z przyjętą strategią firma kontynuuje debiuty na nowych dla siebie rynkach. W I kwartale 2015 roku Reserved, flagowa marka LPP zadebiutowała na Bliskim Wschodzie. Dotychczas otwarto salony w Egipcie, Katarze i Kuwejcie, a w drugiej połowie roku planowane są otwarcia sklepów w Arabii Saudyjskiej oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ciągu najbliższych sześciu lat LPP, we współpracy z lokalnym franczyzobiorcą, planuje uruchomić na Bliskim Wschodzie około 30 salonów swoich marek. Równolegle LPP rozwija działalność w Europie Zachodniej – firma kontynuuje rozpoczęte w 2014 roku inwestycje w Niemczech – do końca marca bieżącego roku otwarto w tym kraju 6 salonów Reserved, a w ciągu najbliższych trzech lat ma ich być około 30. Nakłady na działania wizerunkowe, których celem jest przede wszystkim budowanie rozpoznawalności marki na tym rynku wynoszą 4 mln euro w skali roku.
Ważnym elementem rozwoju LPP jest także budowanie zaplecza e-commerce. Produkty wszystkich marek LPP dostępne są już on-line w Polsce. Obecnie sprzedaż internetowa stanowi niemal 2 proc. przychodów grupy, ale tempo wzrostu sprawia, że firma inwestuje w tę formę sprzedaży także na innych rynkach. Oferta Reserved jest dostępna w sieci w Niemczech i Czechach, a w II półroczu wystartuje sklep on-line tej marki na Słowacji.
Tagi: