SPAR Polska z początkiem nowego roku wdraża zmiany standardu elementów wystroju wewnątrz nowych sklepów sieci. Decyzję poprzedziły testy koncepcji w sklepach w Krakowie.
SPAR Polska podjął decyzję o odświeżeniu obowiązujących standardów wykończenia wnętrz sklepów sieci. Pierwsze testy, zrealizowane w odpowiedzi na trendy w handlu, przeprowadzone zostały w krakowskim SPAR Express przy ul. Stradomskiej i supermarkecie przy ul. Wielickiej. Po pozytywnym odbiorze zarówno przez klientów, jak i franczyzobiorców zapadła decyzja zastosowania nowości dla odświeżanych i nowo otwieranych sklepów. Finalny kształt zmian elementów wystroju jest wynikiem wspólnej pracy ze SPAR International. W celu optycznego powiększenia przestrzeni sklepu zastosowane zostały jaśniejsze blendy nad regałami. Zwiększone zostały również oznakowania graficzne działów. Zmieniono oznakowanie tekstowe działów poprzez zastosowanie czarnego koloru, dającego większy kontrast z jasną blendą oraz wprowadzenie nowej czcionki, spójnej z linią komunikacji „Moja okolica, mój SPAR”. Dodatkowo mocniej wyróżnione zostały tzw. końcówki promocyjne, aby lepiej zwrócić uwagę na te strefy w sklepie.
Przeprowadzane zmiany są kontynuacją modyfikacji strategii wizerunkowej sieci, która rozpoczęła się już pod koniec października 2017 r. od wdrożenia nowej komunikacji marketingowej, opartej o hasło: „Moja okolica, mój SPAR”. Aktualna komunikacja marki ma na celu podkreślenie polskości i dostępności lokalnych produktów oferowanych w sklepach sieci oraz szerokiego asortymentu produktów w niskich cenach, połączonego z wygodą codziennych zakupów. Dedykowane materiały POS nowej linii komunikacji dodatkowo uatrakcyjniać będą także nową wizualizację sklepów sieci.